#365/1

Amadeu,

eigenlijk weet ik helemaal niet of je zo heet, als je niet zo heet zou je zo moeten heten. ik heb je zoveel te vertellen dat het eigenlijk helemaal niet meer uitmaakt hoe je heet. het is net alsof ik je al ken Amadeu. ik ken je al zolang… nee, ik ken je nog helemaal niet! meer dan vluchtig contact van oog tot oog -een kleine verschrikte blijk van herkenning schiet dan door je ogen- hebben we nog niet gedeeld. hoe ben je zo verschrikt geworden? ben ik zo beangstigend voor je? wat heb je meegemaakt of wat hebben ze je aangedaan dat je zo bent geworden? O Amadeu. het geeft niet. ik heb alle tijd, ik ga nergens heen. ik wacht op je. ik weet dat we voor elkaar bestemd zijn. dat jij het nog niet weet maakt het alleen maar bijzonderder.

ik heb al zoveel gesprekken met je gevoerd – in mijn hoofd. je bent dan altijd zo begrijpend en voelt precies aan wanneer je iets moet zeggen en wanneer niet. je ogen… je ogen. je ogen kijken me dan aan en ik weet dat je al weet wat ik je zeggen wil. ze zijn voor een ander ondoorgrondelijk. diepe, donkere ogen die me mee naar binnen trekken, jouw wereld in. wat is het daar… intrigerend… maar – wat is het daar leeg. kom mee naar mijn wereld Amadeu! ik schrijf je om je deelgenoot te laten geworden van de mijne. mijn wereld, hij is zo mooi. of is hij een zij? ja… ja… mijn wereld; zìj is zo mooi. zij is van mij. ik beweeg in mijn wereld en mijn wereld beweegt mij. sorry Amadeu – ik denk teveel. maar ga je mee, ga je mee?

Lucretia

2 reacties

Opgeslagen onder 365, Uncategorized

2 Reacties op “#365/1

  1. lisette

    mooi geschreven Luc!

  2. RenRen

    prachtig!!!!

Geef een reactie

