#365/4

#4/365

Amadeu?

so. mijn 4e brief aan jou. van de 365 dagen. als je deze cijfers in andere volgorde zet wordt het 3456. ik heb weleens gehoord dat onze hersens autmoatisch de geode verbnidingne maken in cijfer- en letterreesken. in welke volgrode de combinatie ook staat, autmoatisch worden ze geordend, worden kleine typfautjes gecorigeerd. daar wordt ik silt van weet je dat. ik vind dat so bijznoder. als bijvoorbeedl ergens staat Amdeau dan weet ik hues wel dat ze Amadeu bedoelen. zelfs als er staat Emudaa lees ik nog Amadeu. mijn hesrens zijn daarop gebrand. en jij Amadeu, wat lees jij als er tsaat  Tiacrelu? wat lees jij als je egrens ziet staan Cruletia? laat het alsjeblieft altijd – Lucretia zijn.

Lucretia

ps deze brief was een test. is je iets opgevallen?

10 reacties

Opgeslagen onder 365

10 Reacties op “#365/4

  1. RenRen

    Hey Lucratia!

    Ik geniet van je hersenspinsels! Mooi deknwerk!
    Daamue kan ook nog.

    Liefs, RenRen

    • Lieve RenRen,
      jouw naam is bijzonder. en je reactie aardig. en je denkt mee, fijn. dat is belangrijk en dat moeten we scherp houden en dat zouden meer managers uh… mensen moeten doen (Lisette!)
      Liefs van Lucretia

  2. lisette

    Heej Luc,
    Je moet er volgens mij wel voor zorgen dat de eerste en de laatste letter op de juiste plek staan:

    vlognes een odenzroek aan de Cmabrigde Uinervtisy, is het niet baelrngijk in wleke vlgodore de ltetres van het worod satan. Het einge blenargijke is dat de eretse en de lastate ltteer van het worod op de jiuste palats staan. De rset kan geowon door elakar ggoioed wrdoen en je kan het toch nog lzeen zeondr prelobemn. De vrkelraing is dat de mnseleijke hsreenen niet alle lteters afoznedriljk leezn, maar het worod als een geehel.

    Liefs!
    Lisette

    • Lttesie!
      sotp draaeme! adnres ga ik je raeciets vrewijreden!
      nee hoor – fijn dat je mee dnket. en het kolpt toch neit wnat hoe zit het dan met tewe- of dire lteter wrodoen? hè? dan kan je daar netis mee!
      Lceurita

      • lisette

        hihi het was niet de bedoeling om je aan te vallen. Gewoon een kritische lezer 🙂 ik denk dat 2- en 3 letter woorden dan niet omgedraaid kunnen worden inderdaad. Of die juist gewoon wel op allerlei manieren, omdat het toch maar zo weinig letters zijn.
        Interessant 🙂
        Ow en wat is “de test”?

  3. RenRen

    En hoe zit het met dyslectische mensen?

  4. Lisette,
    de test was -je bent trouwens geslaagd- of Amadeu of iemand anders zou merken dat die letters in een andere volgorde stonden. ja dus. maar ik dacht, als de hersenen het echt netjes in de goede volgorde zetten, dan merkt niemand het. dus dat onderzoek klopt niet helemaal. of jouw hersens doen het te goed. dat kan ook.
    Lucretia

  5. Willem

    Heel interesant!

Geef een reactie

