#365/5

Amadeu,

misschien handig voor jou om te weten dat ik niet alleen woon. ik heb een kameleon. hij heet Kameleon. Kameleon loopt vrij door mijn huis. zoals je misschien weet verschieten kameleons weleens van kleur of lijken ze op te gaan in hun omgeving. ik heb dat ook weleens… maar daar gaat het nu niet om. Kameleon is -tot nu toe- mijn beste en makkelijkste vriend. weet je waarom? ik weet precies waar ik aan toe ben met hem. ik lees het zo makkelijk af! zwart is boos, rood is gestressd, bleek is te warm. bij felle kleuren als geel, roze of blauw… moet ik op een afstand blijven – terwijl hij juist dan zo wondermooi is! hij probeert me te laten schrikken, probeert me af te stoten. maar trekt me daarmee juist aan. het tegenovergestelde van wat hij wil bereiken wordt so gebewerkstelligt (is dat eigenlijk wel een goed woord? hopelijk begrijp je wat ik bedoel?) ach-so, ik probeer er een beetje mee te spelen. zijn grens op te zoeken en uitterekken, de true kolors nog feller en indringender te laten worden totdat ik er stil van wordt – omdat ik dan pas zijn ware ik zie, als het ware. ik moet niet te ver gaan want dan wordt hij weer zwart – een soort black-out. misschien dat dat woord daarvan afstamt… anyway… soms wilde ik dat ik mensen net zo goed zou kunnen aanvoelen en aflezen. ik heb alvast een kleine indeling gemaakt. so; groen of geel is geërgerd, wit is woedend, rood is verlegen of beschaamd, blauw is te koud. heb jij dat weleens, Amadeu, dat je mensen mis verstaat? vanwege de misinterpretatie van hun true kolors? gelukkig begrijpen wij elkaar zeer wel Amadeu – zonder woorden.

Lucretia

7 reacties

Opgeslagen onder 365

7 Reacties op “#365/5

  1. Nadia

    Heey Lucretia!

    Wat awesome dat je een kameleon hebt! Ik heb een hondje, wat bij jouw Kameleon vergeleken een beetje saai lijkt, maarja: ik kan hem wel aaien wanneer ik wil!

    Wat ik me afvraag: wat eet een kameleon zoal?! Voer je hem vliegjes?! Misschien bestaan er wel kameleonbrokjes… Net als hondenbrokjes..

    Groetjes aan Kameleon!

  2. Hallo Nadia,
    dat is een interessante vraag zeg. ik wilde er niet over beginnen want het is een beetje een sad situation. Kameleon eet alles wat er eetbaar uit ziet. hij vangt het met zijn uitroltong die uitmondt in een zuignap. eenmaal aangezogen rolt hij het naar binnen. ik zorg dus altijd dat ik veel insecten in huis heb en weinig waardevols wat er eventueel eetbaar uit zou kunnen zien (want hoe weet ik nou wat hij ziet?). maar speciale kameleonbrokjes bestaan nog niet. misschien wel een gat in de markt. ik ga er meteen over nadenken of ik ze kan ontwikkelen. ik heb toch alle tijd.
    Lucretia

  3. lisette

    Wat hip! een kameleon die Kameleon heet! 🙂
    Ben je hem niet vaak kwijt, als hij vrij door je huis heen mag lopen? en als hij dan ook nog eens de kleur aanneemt van zijn omgeving..?

  4. Willem

    Hey Lucretia;
    Herkent kameleon jou stemmingen ook?
    Wel een heel bijzonder huisdier trouwens.
    Vandaag weer eens erachter gekomen dat de interpretatie van signalen erg belangrijk is…

  5. Hallo Willem,
    dat is correct. Kameleon herkent mijn stemmingen en kleurt dan bij. maar alleen als hij op schoot zit en er dus contact is. als hij vrij rondloopt niet, anders zou het saai worden. en als hij aan een lijntje meeloppt dan kleurt alleen zijn staart naar mijn stemming. wel grappig om dan van stemming te veranderen steeds zodat de staart dit ook doet. onder wandelingen doe ik dat wel eens. mensen kijken dan weleens een beetje raar maar dat komt omdat ze het niet begrijpen en mensen willen alles begrijpen toch?
    Lucretia

  6. RenRen

    ik wacht met smart op nr 6!

  7. RenRen!
    stop daarmee. haastige spoed is zelden goed. misschien moet je je naam ook aanpassen en stoppen met rennen. ik wilde mijn brief erop zetten maar ik heb toen met mezelf afgesproken dat de deadline ’s avonds is. dus ik wacht op die line. om het spannend te houden. en dan is het een verrassing als ie eerder is. anders wordt het so saai.
    Lucretia

Geef een reactie

