#365/6

Amadeu!

ik ben was mijn tekst kwijt. heb jij dat ook wel eens? vast niet want je bent so… perfect. ik kan natuurlijk nooit aan jou tippen. Lucretia! stop daarmee! vast wel want wij lijken so op elkaar en zijn so voor elkaar gemaakt. dat weet ik gewoon.

ik wilde nog iets uit leggen. over Kameleon en zijn kleuren – want dat is belangrijk. soms kan een kleur namelijk ook gewoon betekenen dat Kameleon zich aanpast aan de omgeving. zwart hoeft in deze niet altijd boos te betekenen. midden in de nacht kan het werkelijk elke menselijke – so je wil dierlijke – emotie zijn… snap je wat ik zeg? ik zeg je dat dit ’s nachts nogal eens tot problemen heeft geleid. heb je wel eens iets zwarts proberen te onderscheiden in een donkere nacht die slechts wordt verlicht door bleek maanlicht? toen ik drie nachten achteréén was gestruikeld was de maat vol. het is al lastig genoeg uit mijn hangmat te treden, slaapdronken en al. dit deed de deur dicht – letterlijk. de deur van de kamer is nu dus dicht. zodat ik Kameleon niet tegenkom in het holst van de nacht. in de ochtend mag Kameleon weer verschijnen. maar omdat dat uit de mat komen zo moeizaam gaat, heb ik er een systeem op bedacht. misschien kan jij daar ook iets mee. voor als je een huisdier hebt. het zit zo. ik heb een draad om mijn teen, deze leidt onder- en boven de deur langs naar de deurknop. waar deze is bevestigd. door een combinatie van de hydrauliek, zwaartekracht, teen, tijd, afstand, nabijheid, licht en ochtendhumeur wordt een beweging in gang gezet in de kamer. ik heb berekend dat de verhouding tussen deze factoren ongeveer staat als 83,3… ach laat maar. die berekening hou ik beter even voor mezelf. misschien ga ik er namelijk ooit nog patent op aanvragen – of koppierait (schrijf je dat so?) – waar was ik gebleven? naja. met mijn teen maak ik dus een trekbeweging die ervoor zorgt dat de klink naar beneden gaat. als ik vervolgens mijn knie omhoog doe zodat mijn been zich kromt, haalt dit de deur naar mij toe. hiermee verwelkom ik Kameleon in mijn kamer. misschien dat ik ook so een systeem in elkaar zet voor wanneer jij bij mij komt wonen Amadeu. slapen doe ik namelijk altijd alleen. vanwege de hangmat – daar pas alleen ik in. ben jij eigenlijk technisch Amadeu?

Lucretia

4 reacties

Opgeslagen onder 365

4 Reacties op “#365/6

  1. Nadia

    Lucretia! je gelooft nooit wat een toeval (geloof jij in toeval?) hier is ontstaan! vanmiddag heb ik bij biologie (dat is mijn minst favoriete vak.. wat was jouw minst favoriete vak op school?) iets uitgerekend en dat was ook 83,3%… leuk he?!

  2. Nadia,
    ik denk dat wij op dat moment misschien een gezamenlijke brainwave hadden. dat noem ik geen toeval maar gewoon heel bijzonder. ik benieuwd of er nog meer mensen vandaag het getal 83,3 zijn tegengekomen of hebben bedacht. waarschijnlijk zijn we dan op een speciale manier met elkaar verbonden geweest.
    Lucretia

  3. RenRen

    en wat nou als je kramp hebt aan je teen?? Maakt dat nog verschil? Ik heb namelijk kramp aan mijn teen vandaag. Aan allemaal eigenlijk. Jammer he??

  4. joh renren, dat is jammer inderdaad. tenenkrommende dag gehad?
    maar je hebt gelijk, je bent een oplettende lezer, dat is fijn. als ik kramp heb werkt het systeem opeens niet meer en moet ik verder slapen totdat het over is…

Geef een reactie

