#365/9

20110322-040055.jpg

Amadeu,

hou jij van eten? wat lust je? ik kook gaarne voor je maar ik moet je daar wel iets over vertellen. ik eet geen vlees. heb je die beestjes weleens gezien? heb je weleens een lammetje gezien of een kalfje bij zijn moeder? een biggetje… een kuikentje… heb je er weleens één geaaid? zou het dan ooit in je opkomen om dan so een dier te doden en op te eten? ik vind het een afgrijselijke gedachte en heb mijn leven nog geen dier gegeten (en vissen zijn ook dieren). ik weiger pertinent ook maar iets wat er maar op lijkt voor je te bereiden (dit omvat ook de vleesvervangende soja-achtige schijven of blokjes – ik heb begrepen dat die nog slechter en schadelijker zijn voor het milieu dan – of is het als?- gewoon vlezige en vissige schijven, stafen, reepjes en blokjes).

ook moet je weten dat ik mijn groente en fruit pas eet als het verdoofd is of een natuurlijke dood gestorven. de mensen gaan eraan voorbij dat groenten en fruit ook gevoel hebben. heb je weleens bedacht hoe het voor een krop sla moet zijn om in mootjes gehakt te worden? een wortel gerapts, een appel geschild en in partjes in een mond gestoken, een grapefruit uitgelepeld… ik stel voor dat je even stopt met lezen en het je voorsteld. stop met lezen!

heb je het gedaan? als je nog enigszins enig gevoel hebt in je, dan zul je tot tranen worden geroerd (kan je deze tekst überhoubt nog wel lezen?). soniet dan ben je al afgestompt en zul je het van me moeten aannemen want voor eigen inzicht is het reeds te laat. maar er zijn maar weinig mensen die dit besef hebben en geeneen restaurant waar hiermee rekening wordt gehouden. ik ga dus nooit bij andere mensen eten – laat staan uit eten. pas als er so een restaurant wordt geschapen. er eten ook niet vaak ook mensen bij me (de laatste keer was drie-en-een-half jaar geleden) omdat ze het niet begrijpen. hun smaakpupillen zijn afgestompt dus als ze hun onbegrip overwinnen komt smaak opzetten en vinden ze het opeens niet te eten. het is dan ekstra ongemakkelijk want ik eet nogal zorgvuldig en dit kost tijd. ik sorteer mijn eten op kleur omdat hun smaak en structuur dan pas echt tot zijn recht komt. ook vind ik het nogal verwarrend als de kleuren door elkaar lopen, want lopend eten kan nooit goed zijn. het krioelt dan en het is dan net of het weer leeft. dat maakt me bang en neemt mijn eetlust weg. daar ben ik dus mee gestopt. Amadeu, je vind me toch niet raar? ik weet c-ker dat jij ook je voorkeuren hebt en je principes. dat past echt bij je. ik wil ze so graag weten Amadeu. praat met me. praat met me!

Lucretia

2 reacties

Opgeslagen onder 365

2 Reacties op “#365/9

  1. Nadia

    Heel bijzonder, Luc! vegetariër zijn vind ik erg honorabel… behalve als je het doet omdat je allergisch bent… dan is het alsnog selFISH… leuk grapje he?! maar goed, over dat fruit he… hoe verdoof je het dan? en kun je het niet gewoon een snelle dood laten sterven door de kop eraf te hakken? ik zeg niet dat het aardig is, maar ze zullen er niet veel last van hebben… toch? ik vind het erg overzichtelijk hoe jij je eten sorteert. ik zou graag een keer bij je komen eten. voor mijn part(je appel, hihi) doen we er de hele avond over… heb je een logeerhangmat?

    liefs!

  2. Nadia, wat een opmerkelijk grappige reactie, dat vind ik leuk! helaas heb ik geen logeerhangmat dus tja. sowieso slapen er geen mensen bij mij. de enige die dat mag is Amadeu.
    O en de groente en het fruit kan worden verdoofd door het te bevriezen. het is belangrijk om dat scherp te houden. hopelijk was dat een antwoord op je vraag. so is iedereen op de hoogte.

Geef een reactie

