#365/12

20110322-050243.jpg

Amadeu,

kwam hij nu maar – ik wil hem so graag! kwam hij maar later – dan heb ik iets om naar uit te zien! was hij er maar al!

ik heb het deze keer niet over jou Amadeu – maar over mijn lievelingsblad. heb jij ook so een blad? en dan bedoel ik niet een blad van een boom maar een blad om te lezen. tegelijkertijd is dat ook wel weer een blad van een boom want het is natuurlijk van papier en je weet waarschijnlijk wel dat papier afstamt van de boom. anyhow, het is so een verzameling papier, wat een blad maakt. het verschil met een blad en een boom is dat een boom een veel grotere verzameling papier is nog. best bizonder vind je niet? mijn lievelingsblad komt bijna weer uit. op twitter hou ik het scherp in de gaten want dat is belangrijk – maar ik laat het niet blijken want dan kom ik niet mindfully over en dat wil ik juist wel. mindfully betekent dat je in het NU leeft Amadeu. so niet in het verleden, niet in de toekomst. just in the present (wat ook weer kadeau betekent, het lijkt wel een onweerlegbaar bewijs!). het leert je niet steeds te denken – was het maar vakantie… en ook niet – vroeger was alles beter… gewoon NU. NU is NU. als ik zou willen zou ik je kunnen beschrijven wat er nu is. wil je dat? vind je dat niet saai?

het is nu 1 minuut en 13 seconden over half twee ’s middags – plaatselijke tijd op deze wereld. ik bevind me in de hangmat in mijn slaapkamer in mijn huis. ik heb een pastelachtig zachte auberginekleurige -dat is dezelfde kleur als die groente- doek als nachtjapon aan. het model heb ik van mezelf, zelfgedaan als Doe It Yourzelf. het hangt ruim naar beneden. er zitten geen prikkende lebeltjes in en geen stof die gaat kreuken of oprolt of zweet. ook heb ik sokken aan mijn voeten in verband met de afgelopen nacht te verwachten nachtvorst in de vroege lente – om wintertenen te voorkomen. mijn haar springt als droog stro om mijn hoofd. maar dat terzijde. de gordijnen zijn enkele centimeters open geschoven en laat zien dat het buiten al net so saai is als binnen. de zon schijnt namelijk en er is geen wolkje aan de lucht. de oplopende temperaturen vullen de atmosfeer. met een vleugje lentegeur zou je er bijna vrolijk van worden – maar daar pas ik wel voor op. ik moet -mag- me op het hier en nu richten. aan één stuk door hoor ik vogels fluiten en honden blaffen. ik hou daar niet van. maar ook dat terzijde. er staat binnen geen muziek aan. af en toe gaat de telefoon – wat je wel een soort van muziek zou kunnen noemen- maar die beantwoord ik niet. steeds val ik van saaiheid weer even in slaap. dan word ik wakker en schrijf ik een stukje – om dan van saaiheid weer in slaap te vallen. in mijn dromen is het niet saai. want daar ben jij. samen met jou beleef ik daar de meest wondermooie belevenissen. als ik er een film van zou maken zou iedereen tot de laatste moment geboeid zijn. geboeid en tot tranen geroerd. misschien dat ik er ooit een film van maak. ik zal een groot succes worden en jij zou eindelijk je liefde aan mij verklaren omdat ik dit allemaal voor jou deed. Lucretia, stop daarmee! dat is niet mindfull. je bent NU. nu, het typt helemaal niet handig vanuit een hangmat. wel hangig. al mijn mooie ledematen zijn verkrampt en daardoor minder sierlijk dan normaal. ik schrik ervan.

maar daarvan niet alleen. tegelijk met de constatering van de verkramping – valt het blad op de mat – het blad dat me leert los te laten. het 4-letterige blad met 176 bladen van afgestamde boomstammen – de één steviger, voller of glimmender dan de ander – maar helemaal: voor mij!

Lucretia

4 reacties

Opgeslagen onder 365

4 Reacties op “#365/12

  1. Nadia

    Wat leuk dat je de Flow leest Lucretia! heb je een favoriet onderwerp in je lievelingsblad?

    Is jouw leven niet een beetje saai als je zo je dagen door brengt?

    liefs!

  2. het hele blad is mijn favoriet Nadia. ik kan niet kiezen. en mijn leven is niet saai hoor. dat heb je dan niet helemaal goed begrepen. maar dat geeft niet. dat heb ik ook wel eens.

  3. Ela

    lucretia, ik word zo gelukkig van je brieven en tegelijkertijd weemoedig, maar ook een beetje somber en een beetje blij… Verwarrend, dat is wat het is voor mij.
    Ook op mijn deurmat lag vandaag voor het eerst dat blad, daarom ga ik nu rustig in het moment zijn met het kleurrijke blad in bad. Heb jij eigenlijk een deurmat, Lucretia?

  4. tjonge Ela. verwarrend is jouw reactie dan weer voor mij. ik begrijp het niet helemaal. al die emoties, kan jij daar wat mee of heb je hulp nodig?
    ik ben gerustgesteld dat het nu even goed met je gaat omdat je in blad gaat met het bad – andersom natuurlijk. ik heb c-ker een deurmat, had je dat nog niet gelezen? wel goed opletten en niet je gedachten af laten dwalen, probeer je te focussen de volgende keer! wat voor deurmat heb jij Ela?

Geef een reactie

