#365/16

20110323-054349.jpg

Amadeu,

was jij je geld wel? so niet, dan zou je dat moeten doen. dan kan je er alvast aan wennen voor wanneer we samen wonen en leven. geld wassen is heel belangrijk om scherp te houden. geld is namelijk met stip het meest onhygiënische betaalmiddel ooit. ze zeggen niet voor niets dat geld stinkt! bacteries zijn misschien onzichtbaar maar ruiken doe je ze c-ker wel. moet je eens nagaan door hoeveel handen het geld is gegaan, waarna het heeft liggen broeien in portomonnees sodat de bacteries zich ontwikkelen gelijk een tierelier. alleen al erover schrijven bezorgd me koude rillingen. terwijl de temperatuur in mijn hangmat zeer aangenaam te noemen is. maar ik dwaal af. ik heb papiergeld en pasjes geboikot omdat er echt miljoenen bacteries en kolonieën van bacteries en schimmels in huizen en woekeren. maar hoe betaal je dan? vraag je je misschien af? ik betaal slechts met muntgeld dat grondig schoongewassen en gedesinfecteerd is. ik poets totdat ze blinken. maar hoe kom je aan die munten dan? vraag je je misschien af? heb je nog  nooit gehoord van een muntroluitgifteautomaat? het is uitzonderlijk en verbazingwekkend bovendien dat nog niet iedereen hierop is overgestapt. ik begrijp dat niet helemaal.

anyhow, dat wassen was nog niet so simpel. was het maar so. je kan je geld echt verwassen als je de verkeerde middelen bij de verkeerde muntsoorten voegt. ik heb meer chemische reacties gezien dan een willekeurige verslaggever bij de laatste grote chemische brand (Kees?). het is belangrijk het scherp te houden dat je met zuren en zouten werkt en dat daarmee niet te spotten valt. soms denk ik; was het maar witwassen, wie heeft dat woord ooit bedacht. het slaat kant nog wal.  ik heb veel kleuren zien verschieten -Kameleon heb ik bij de weg buiten mijn lab gehouden tijdens wasbeurten- maar wit is niet voorbij gekomen. vanwege de omslachtigheid van het proces en de risico’s die eraan verbonden zijn doe ik grote hoeveelheden in één keer. ik ben hier wel eens stapels euri door kwijtgeraakt. ze waren onherkenbaar verwassen. maar als het een keer wèl lukt heb ik stapels blinkende euri. daarnaast zorg ik immer en gewis dat ik contant betaal aan de kassa. geen haar op mijn mooie hoofd die eraan denkt ongewassen, ongewild en onnodig wisselgeld -het gaat toch altijd maar om een luttel bedrag- ook maar met een vinger aan te raken (niet dat haren vingers hebben maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel Amadeu – het is een spreekwoord en/of gezegde).   

hoe doe jij dat.nu Amadeu?

Lucretia

3 reacties

Opgeslagen onder 365

3 Reacties op “#365/16

  1. Maakt het ook nog uit uit welk land de euro’s komen? Ik kan mij zo voorstellen dat Duitse euro’s een ander wasprogramma hebben, wat denk jij?

  2. dat zou heel goed correct kunnen zijn David Dik. ik was niet voor niets ook al tegen de invoering van de euro! maar ik ben altijd enkel en alleen immer Nederlands geld blijven gebruiken. euro’s uit andere landen stuur ik retour afzender terug naar hun eigen land, waar ze vandaan komen.

  3. thera

    ehm lucretia,
    ik proef hier wat discriminatie, en daar word ik niet blij van.
    er zijn ook leuke munten uit andere landen hoor.
    verder vind ik het wel een uitvinding, dat je overal gepast kan betalen enzo. maar wat voor portemonnee heb jij dan? dat moet wel een hele stevige, grote dikke zijn? heb je daar ook een plaatje van? of kan je er iets meer over uitleggen hoe je dat doet als je naar de markt gaat bijvoorbeeld? is het iets met heel veel vakjes? ik snap het niet.
    x

Geef een reactie

