#365/21

20110401-020019.jpg

Amadeu

ik ben een sort of in verwarring. ik begrijp het niet helemaal.. als je al sinds kerst van me houdt, waarom duurt het dan so lang… waarom ontwijk je mijn blik nog steeds…. dit is pas mijn 21e brief aan je en deze brief meegerekend komen er nog 345….. als je die cijfers in een andere volgorde zet wordt het 12345…… dat is een teken Amadeu! vandaag valt alles op zijn plek!! ik weet het c-ker!!! het valt op zijn plek en blijft dan even haken voordat het doorgaat!!!! sodat wij er een sort of in slowmotion van kunnen genieten!!!!!

zie je het voor je? straks in de metro – dat onze blikken een sort of haken en dat je eens niet wegkijkt en niet je hoofd wegdraait. alle mensen en geluiden en alles verdwijnen als een blurrige waas om ons heen – het heldere en stralende middelbubbel. fier en met vaste stappen -ook al schakelt en schommelt de metro ook deze seconde- lopen wij synchroon towards eachother (het is een onondertitelde amerikaanse fillum). onafgebroken kijken we elkaar aan en lijken we met onze stappen een sort of naar elkaar toe te zweven. dat is omdat het so langzaam is gefilmd. dan – – – een gelukzalig sort of moment. onze handen raken elkaar. alsof we mimespelers zijn en voor het eerst echt materiaal aanvoelen. een bliksem en een kortsluiting op dat moment – wij onbewust en ongestoord omdat we een sort of onwetend zijn dat wij het zijn – dat onze aanraking het is waardoor de tijd wordt stilgezet.

de zon schijnt helderder dan ooit aan het hoogste punt van de hemel – de vogels zingen hun mooiste lied. de wereld – staat stil. everyone holds his breath. wij ook – als onze lippen elkaar raken houden we onze adem in. alles klopt – ons hart sneller dan ooit. in een synchrone cadans omdat we voor elkaar zijn gemaakt. knock-knock… knock-knock. who’se there? nee geen grappen maken nu! stop daarmee! so blijven we staan – so valt alles op zijn plek. so mag het blijven – so be it.

I dwale a sort of af. if I will get your metro I must make hurry. how a cruel speling of the lot it will be if just this day waarop everuthing in slow motion in elkaar zou gaan passen it in elkaar sou storten vanwege it closure of the doors foor my mooie spitse neus? dit is mijn sort of gelukzalige moment. I wait no longer but chase it. let that showeren en teeth brushen but sitten. you will fast love my sort of natural beauty as I am (lastig so een sort of onondertitelde fillum maar die zijn wel het romantischst, dus vandaar).

Lucretia

2 reacties

Opgeslagen onder 365

2 Reacties op “#365/21

  1. Nadia

    Lieve Lucretia,

    bedankt voor het vertalen (of moet ik zeggen, niet vertalen? overnemen uit het Engels dan maar?)! met een verbeterinkje hier en daar ben ik er al 🙂

    ik hoop voor je dat Amadeu en jij elkaar zo vinden. erg romantisch. goede film.

    leuk he, een natural beauty zijn? vind ik ook hoor. ik vind make-up ook niks. jij dan? en verzorgingsproducten vind ik alleen coowl als het dierproefvrij is… okeej, ik geef het toe: en van lush.

    liefs!

  2. wat is lush precies. ik begrijp het niet helemaal. maar bedankt voor je aardige opmerking dat het een mooie fillum wordt. dat is aardig. en dit is inderdaad een makkelijke brief voor jou om te vertalen. dat is aardig van mij hè. dag Nadia.

Geef een reactie

