#365/25

20110403-083424.jpg

Amadeu,

so kan het natuurlijk niet langer. je had me moeten zien! ik moest so huilen!! als ik in de spiegel keek om mijn neus te deppen – begon ik weer opnieuw. soo sielig als dat ik eruit zag!!! en niemand om me te helpen. dus ik besloot het zelf te doen met tal van mijn zelfhulpboeken. nu wil ik je weer zien Amadeu. echte liefde kent deze dagen en deze tranen. dat maakt het doorleefder. heb ik gelezen. maar ik loop op de zaken vooruit. je weet toch dat de mensen zeggen: eerst water, de rest komt later? sodoende wist ik meteen waar te beginnen.

eerst was er wat brandschade te verhelpen. met het verbranden van de brief van gister heb ik mijn vinger verbrand. ik las dat het hielp je vinger achter je oor te houden. er stond niet bij hoe lang en achter welk oor,  so ik deed het voor de zekerheid 33 minuten achter het linkeroor en 33 achter het rechter. toen had ik wel kramp in mijn arm en oor, maar branden deed het niet meer.

vervolgens heb ik voor de zekerheid de rest van mijn normaal tere en bleke huidstelsel ingesmeerd met 50 gram kwark en 1 lepel karnemelk per strekkende meter. het was wel dun uitgesmeerd maar op de plekjes waar de aan het vuur blootgestelde huid er nog doorheen schemerde legde ik plakjes komkommer. die bestaan vooral uit water, wist je dat? alles bij elkaar werkte het heel verkoelend en fijn. totdat het ging indrogen. ik leek steeds harder en breekbaarder te worden. en so – ik brak: weer huilen. mijn tranen maakten roze strepen in het gebroken wit. (het werd wel mooi) het liep allemaal naar beneden. toch: ook boven moest het wit worden gewist. so, ik heb een tijdje op mijn kop gestaan – letterlijk. alle tranen vloeiden terug. en ik was so in mijn element! alles klopte – mijn hart weer in het juiste ritme – mijn wereld op de kop en mijn lichaam op de kop. so kwam alles weer bij elkaar en kon ik langzaam starten aan mezelf bij elkaar rapen en de stukjes op de juiste plek te laten vallen. aldoende ben ik ook in slaap gevallen. dat was omdat ik al solang niet goed sliep door jou Amadeu. maar voel je maar niet schuldig. het maakt ons samen doorleefder.

Lucretia

NB belangrijk om scherp te houden: brandvlekken in witte gewaden verdwijnen als men ze koud bevochtigd, met zout bestrooit en in de zon legt. dit laatste bewaar ik voor morgen want vandaag scheen de zon niet.

1 reactie

Opgeslagen onder 365

Een Reactie op “#365/25

  1. Nadia

    Goedzo Lucretia! Behalve dan het verbranden. Voorzichtig doen graag! Als je oud wil worden met Amadeu moet je er nog wel zijn natuurlijk en het liefst een beetje heel.

    Maar verder heb je je leven weer goed opgepakt! Succes met je huid en je kleren.

    liefs!

Geef een reactie

