#365/29

20110408-113921.jpg

Amadeu,

misschien begrijp je het niet helemaal. dat deze brief so smoezelig is. en verkreukeld en apart. de reden is, Kameleon heeft hem te pakken gehad. hij rolde zijn tong uit en vatte so de brief op. hoe vat jij de brief op eigenlijk Amadeu?

de tong van Kameleon is als een zuignap. het is belangrijk dat hij die vochtig houdt, daarom kwijlt hij nogal. vooral als hij blij is mij te zien. vandaag was dat dus so. en toen ik aan het schrijven was kwam hij er steeds bij en dan schreef ik weer iets en dan pakte hij hem weer en dan proefde hij eraan totdat ik hem weer terug had. en dan schreef ik weer iets en dan… je begrijpt het misschien nu beter. ik ben steeds de draad kwijt van het verhaal omdat er steeds die zuignap met kwijl op wordt gegooid en de brief uit mijn handen wordt gegrist. waar gaat dit heen? waar leidt dit verhaal naartoe? wat is de zin ervan? ik begrijp het niet helemaal en als ik er te lang over nadenk dan raak ik helemaal in de war en in de knoop en de draad van het verhaal ook. maar toen bedacht ik dat het misschien is dat Kameleon jaloers is op jou. eerst kreeg hij natuurlijk alleen aandacht en nu jij steeds. hoe moet dat nou als we straks samen zijn? ik vind het heel erg moeilijk om daarover te denken en als ik het doe raak ik helemaal in de war en in de knoop en de draad van het verhaal ook. de zin begrijp ik niet meer enso. heel moeilijk vind ik het en ik moet er ook steeds een beetje van huilen en dat is dan weer vocht en dan kwijlt Kameleon weer meer omdat hij zich aanpast aan zijn omgeving en dan wordt jouw brief weer grauwer en moeilijker te ontcijferen. begrijp je wat ik bedoel? heb jij ook so een beste vriend Amadeu? die jaloers is op mij en al de aandacht die je me nog gaat geven en al de tijd dat je aan me denkt? heb je daarom nog geen woord met me gewisseld? om die vriend de tijd te geven te wennen? if so, dan begrijp ik je een stuk beter Amadeu en dan is het goed. dan begrijp ik de zin beter – van het wachten. in tussen tijd ben ik de draad weer kwijt geraakt.

Lucretia

NB ik heb de draad weer gevonden. ik heb een systeem bedacht met een hapsel en een wolwinter en door de draaiende bewegingen op de een en de andere manier wordt er een opwindend sort of bolletje van gemaakt. dat is de zin.

2 reacties

Opgeslagen onder 365

2 Reacties op “#365/29

  1. Nadia

    Gossie.. Dat zou maar zo kunnen dat Kameleon jaloers is. Ik begrijp het ook wel. Maar dit is wel een erg vervelende manier om het te tonen! Inderdaad is het zo wel lastig om de draad van je verhaal vast te houden. Misschien Kameleon maar uit de buurt houden de volgende keer dat je gaat schrijven?! En af en toe extra aandacht zal hem ook goed doen. Zo. De dieren-psycholoog heeft gesproken. Misschien wordt ik dat wel.

    liefs!

    • Nadia, misschien kun je als aanstaand dierentherapeut beginnen met wat ik al de hele dag probeer duidelijk te maken aan Kameleon. Namelijk zeggen: STOP DAARMEE! als jij werkelijk een goede dierenfluisteraar bent zal hij naar jou misschien wel luisteren.

Geef een reactie

