#365/31

20110411-083024.jpg

Amadeu!

vandaag heb ik voor het eerst van mijn leven in een vliegtuig gezeten! het was so bisonder! ik ging boven de wolken! ik zag ons koude kikkerlandje steeds kleiner en kleiner worden. ik overzag de vlakke lappendeken, gevuld met rechtlijnige snelwegen en treinsporen. ik zag stipjes en dat waren de mensen. ik dacht zelfs even dat ik jou zag Amadeu, toen je naar de metro liep. ik weet het niet c-ker maar voor het geval dat heb ik gezwaaid. ik kon niet zien of het stipje terugzwaaide.

boven de wolken was het stil en wit en wollig en zacht en het was alsof ik zweefde. heb jij weleens gezweefd Amadeu? ik zweef altijd als ik jou zie of alleen al aan je denk. heb jij dat ook bij mij? toen de tijd boven voorbij was ging ik naar beneden. ik zag een geheel nieuwe wereld. heuvels en bergen en glooiend landschap. speelse kronkelige smalle wegjes. gekleurde huisjes overal waar ik keek aan de rostachtige kust waar de golven tegen de rotsen beukten. helderblauw water en een helderblauwe lucht als ik verder keek. ik kon eindeloos kijken en ik zou je nog steeds niet kunnen zeggen waar het water eindigde en de lucht begon. so perfect sloot alles op elkaar aan. met een zachte bonsing landen we en uit het vliegtuig stappend vulde ik mijn longen met de aangenaam warme lucht. de geuren van pasgebakken brood en verse pasta kwamen me tegemoet. ze vermengden zich met de geluiden van een accordeon in een smal straatje. als in een symphonie maakten de altijd blije oude mensen met alle tijd van de wereld het plaatje af. iedereen keek naar me en boog diep. so een lang en helderbleek mooi meisje hadden ze nog nooit gezien. hoewel ze hoogstwaarschijnlijk een andere taal spraken verstond ik ze moeiteloos. we aten en dronken en lachten totdat het avondrood onze door de zon gerode wangen zachtjes raakte. het was of ik voor het eerst in mijn leven een familie had Amadeu. ik wil ze allemaal op onze bruiloft, vind je dat goed?

Lucretia

2 reacties

Opgeslagen onder 365

2 Reacties op “#365/31

  1. Nadia

    Ah Lucretia! Ik geloof dat je in Italie was vandaag, niet?! Erg leuk, wil ik ook nog eens heen, lijkt me prachtig!

    Veel plezier met verder reizen, tot morgen!

    liefs!

  2. Nadia

    Wauw, wat een super-tekeningen weer! echt heel knap! als ik zo kon tekenen had ik zeker wel CKV in mijn vakkenpakket gekozen 😉 maar nu doe ik toch maar Frans. maar goed, dat is volgend jaar, zo nog even leren voor Bio, das dit jaar namelijk. waarom vertel je niet eens over je schooltijd? reis eerst maar lekker verder hoor 😉

    liefs!

Geef een reactie

