#365/32

20110414-045142.jpg

Amadeu,

vandaag ben ik per boot gevaren naar mijn volgende land. de dolfijnen en zeemeerminnen begeleiden me op mijn vaart. ik was de enige passagier en had alles voor mezelf alleen. een zwembad die ik niet gebruikte want ik zwom in het handwarme water van de oceaan. het restaurant, ik at er met smaak. ze hadden alles bereid op de manier die ik wilde. geen greintje pijn voor de groente en het fruit. ik kon cocktails drinken in een hangmat en ondertussen maakten er mensen muziek voor me. de zon scheen stralend op me neer – ik verbrande niet- en de wind speelde met mijn mooie lange haren – ze raakten niet in de klit. ik was egaalbruin met een gouden gloed. er was iemand die heel veel op jou leek Amadeu en hij keek niet alleen naar me maar – kwam ook naar me. hij praatte uren en uren met me sodat we elkaar door en door kenden. ik ben benieuwd of jij me in het echte leven nu ook beter kent Amadeu. zou het so zijn dat als iemand in je droom is, dat iemand dat diep vanbinnen ook weet? kwam je naar me toe omdat je me nu al mist? kwam je omdat je bij de familie wilt horen die ik gister leerde kennen? kwam je om verder te fantaseren over onze bruiloft in het witte kerkje op het strand? ik kreeg prachtige bloemen van de man, bloemen die nooit verwelkten. op een schip dat nooit vergaat. even leek het of hij voorover wilde buigen en me wilde kussen om de liefde te bezegelen die altijd zou blijven bestaan. bedankt voor die bloemen – zei ik nog – maar hij was al weg. jij was al weg. waar ben je heengegaan? come back, come back to me!

Lucretia

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder 365

Geef een reactie

