#365/35

Amadeu,

vandaag was ik in een land waar alle bomen het hele jaar door bloesem hadden. wit en roze. bloemetjes, fluweelzacht en te mooi voor woorden. perfekte details en tekeningen in hun miniscule blaadjes. een onweerstaanbare geur dragen ze met zich mee en verspreiden ze voor wie wil. meteen wat proefekstracten gemaakt en gebotteld. het land stond vol met bomen en één voor één wuifden ze vriendelijk naar me. het veroorzaakte een aangename ruis en bries tegelijk. de bomen hadden armen en benen en liepen soms een stukje met me op. als ik moe was mocht ik in hun armen slapen. ze droegen me dan al slapend naar de mooiste en beste vrienden die ze hadden. als ik wakker werd waren zij de eerste die ik zag. ze zeiden niets maar we begrepen elkaar zonder woorden. net als wij dat doen. wat voor boom zou jij dan zijn Amadeu? en ik?

in het land was een eeuwige zonsopgang als je de ene kant op keek. krachtig en gekleurd en de kou verdrijvend komt ze op. als je de andere kant op keek zag je elk moment van de dag de zon ondergaan. haar laatste kleur en schoonheid schenkt ze lieflijk aan de wolken die ze de hele dag heeft verdreven. haar laatste stralen vang ik op en bottel ze om voor altijd de avondkoelte en warmte tegelijk te kunnen aanvoelen. ik druk het stevig tegen me aan en sla dankbaar mijn ogen neer. in mijn hart weet ik dat de zon het me van harte gunt. het leek wel een wonderland vandaag, het was of ik droomde in mijn droom. heb jij dat ook wel eens Amadeu – dat je droomt in een droom? ben ik daar – droom je van mij? ik droom vannacht van jou.

Lucretia.

1 reactie

Opgeslagen onder 365

Een Reactie op “#365/35

  1. Nadia

    Ik wil mee! Ik wil met je mee op reis! Ik wil ook opgetild worden door bomen met eeuwige bloesem (of uberhaupt door bomen..) en en en… Mag ik de volgende keer mee?! Alsjeblieft? Meegaan in je droom is 1 ding (een prachtig ding, dat wel) maar het ook mee maken…!!!

Geef een reactie

