#365/36

 Amadeu,
 
vandaag was ik in een land met water. het water stroomde onophoudelijk in een cirkelachtige kringloop. het leek te leven. er waren watervallen, fonteinen, beekjes, rivieren, meren, zeeën. maar ook warmwaterbronnen, kookeilanden en bubbelbaden sodat je je nooit hoefde te vervelen. ik kon er alles doen wat ik wilde. surfen over het water, waterski-en, maar ook rustig in een bootje dobberen en ook zwemmen of drijven. ik miste je Amadeu, daar in het water. het was so mooi geweest. in dit water kan je natuurlijk niet verdrinken, maar als ik dan net zou doen alsof… en dat jij me dan zou redden. als een held zou je me uit het water dragen en laten drogen.
 
het water was er altijd de temperatuur die je wilde. de spetters kwamen nooit in je ogen. onder water kon je gewoon ademen en praten met de veelkleurige en veelzijdige vissen, zeepaardjes en zeeëgels en al de onderwaterdieren. je kon overal staan. er was geen zwaartekracht en geen diepte. er waren witte zwanen die groot genoeg waren om erop te varen. tussen haar vleugels zat ik dan en ik vlijde mijn lange hals tegen de hare. zo zacht en sterk tegelijk. als ik het vroeg steeg ze even op. we scheerden dan vlak over het water en stegen langzaam op. vanuit de lucht zochten we een nieuwe stek.
 
de zon scheen er altijd en het water fonkelde naar de zon terug en leek daarmee de zon uit te dagen nog stralender te stralen sodat ze nog zichtbaarder zou worden in die wereld. ’s nachts was er altijd een maan en die scheen het licht van de zon van die dag terug. in het echt kan dat natuurlijk niet maar in dat land wel. hoe is het met jou Amadeu – hoe is het in jouw land? schijnt de zon er – schijnt de maan?
 
Lucretia

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder 365

Geef een reactie

