#365/37

 Amadeu,
 
vandaag was de laatste dag van mijn wereldreis. ik wil nog helemaal niet terug dus deze dag duurt heel lang. de tijd staat stil. ik kan solang ik wil hier blijven. als jij er niet was zou dat eeuwig zijn. altijd in de zon – altijd op blote voeten – altijd op het strand. dat de schelpjes niet zouden steken noch de zon. de golven zouden met mijn voeten spelen door op ze af te snellen – ze aan te raken – en weer terug naar het begin. alles wat ik wil gebeurt. er is niets waar ik me boos over kan maken of verdrietig. er zijn geen andere mensen dus ik ben nooit eenzaam. eenzaam kan je alleen maar zijn als er mensen om je heen zijn. wist je dat? anders ben je gewoon alleen. alleen op een onbewoond eiland – soals ik nu. altijd mijn lippen af te likken en het zout te proeven. nooit meer moe zijn en gaan slapen en iets missen. want de tijd staat stil – er is geen nacht. niets wordt hier vies of oud of uit de mode. niets gaat kapot. niets doet er pijn – so, hier wil ik altijd zijn. als jij er maar was Amadeu. voor jou keer ik terug naar de werkelijkheid. naar de naarheid, waar de waarheid en weerbarstigheid hoogtij vieren. en geen vakantie.
 
Lucretia

4 reacties

Opgeslagen onder 365

4 Reacties op “#365/37

  1. Nadia

    Wauwie.. Das wel een heel groot offer voor Amadeu! Maar welkom terug! Gelukkig heeft deze wereld ook veel leuks te bieden 😉

    Je zult het trouwens wel fijn vinden om te horen dat ik gisteren met m’n ouders een jong vogeltje heb gered en dat die is opgehaald door de dierenambulance. Waar ik ook vrijwilligerswerk wil gaan doen. En vandaag zijn we naar het strand geweest. Vond m’n hond ook leuk.

    Liefs!

  2. dat is zeker fijn om te horen. fijn voor de vogel vooral. en voor de hond. voor Kameleon is het fijn dat ik er weer ben. het lijkt wel dierendag so.

  3. Nadia

    Luc! Ik heb een citaat voor je uit het boek dat ik aan het lezen ben. Het gaat over een kameleon!

    ‘Leon de kameleon zit naast me in zijn doos; hij heeft een felgele kleur aangenomen, want we hebben een grapefruit naast hem neergelegd. Het is een geweldig beestje. We hebben hem nu twee dagen en hopen dat hij een hoofdrol in onze volgende film zal spelen. Hij moet in elk geval iets voor de kost doen, want Alain is onophoudelijk op zoek naar sprinkhanen voor hem.’

    leuk he?! Nou, ik ga weer verder lezen.

    ciao!

  4. Nadia, wat een mooi citaat. dat doet me deugd. ik heb het voorgelezen aan Kameleon en hij leek er blij mee te zijn. en wat bedoel je precies met ciao, ik begrijp het niet helemaal.

Geef een reactie

