#365/44

Amadeu,

morgen en overmorgen. mijn eerste twee paasdagen zonder jou = mijn laatste twee paasdagen zonder jou. voor het eerst in mijn -op dit moment gruwelijke- leven heb ik geen flauw benul waar jij je bevind. op deze planeet – ergens in dit universum of erbuiten. so, voor het laatst omdat ik nu al weet -diep in mijn hart- dat we elkaar binnen 365 dagen zullen ontmoeten en vanaf dat moment samen zullen zijn. toch?

om uiting te geven aan mijn verdriet met daarin al de closure ervan – draag ik een rouwband van zwart closetpapier. een rol doordrenkt met oostindische inkt – mezelf er ingewikkeld. heel strak. ik kan me nauwelijks bewegen. maar ik weet al dat ik me eruit zal bevrijden en los zal breken. op dat moment zal ik het toiletpapier gaan gebruiken. is de rol op – dan ben je weer terug. dat weet ik diep in mijn hart. ik drink dan gruwelijk veel zodat het papier snel opgaat.

ik denk dat dit een seer bruikbare en belangrijke manier is om scherp te houden dat het gemis een plek mag hebben maar dat er ook een tijd moet zijn om er schijdaf – ik bedoel natuurlijk afscheid, zei ik dat niet?- van te nemen. 

Lucretia

4 reacties

Opgeslagen onder 365

4 Reacties op “#365/44

  1. thera

    schijdaf is wel een mooie vervorming van dat woord, want je bent het toch schijtzat om afscheid te moeten nemen??
    x van een bewonderaar

  2. Gesiena

    arme Lucretia wat ben je Amadeu erg kwijt.
    vandaag heeft Willem (zoals afgesproken) op en onder en boven en in de nieuwe 2dehandsbank gezocht maar ook daar was Amadeu niet.
    het spijt me en ik vraag me af hoe is het met kameleon?
    moet wel erg in de war zijn zoveel zwart tijdens deze stralende zomersedag
    moeilijk

    • Gesiena. ik waardeer jullie zoektocht van harte. de afgelopen dagen had ik soms het idee dat ik er alleen voor stond. Kameleon is in deze moeilijke dagen tijdelijk elders ondergebracht want ik kan de zorg voor hem er niet bij hebben. er is een speciale neutrale omgeving waar hij tot rust kan komen. we versterken elkaar namelijk soms met heftige emoties. als ik ben bedaard haal ik hem weer op. gelukkig mis ik hem niet so hevig als Amadeu.

  3. hallo bewonderaar. dat is correct. ik vond het zelf ook nogal een treffende vervorming. daarom schreef ik het ook. begrijp je wat ik bedoel?

Geef een reactie

