#365/50

20110429-105647.jpg

Amadeu!

ik heb vannacht gedroomd dat we een kindeke kregen! ik begrijp het niet helemaal want ik heb een gruwelijke hekel aan kinderen maar in dromen schijnt alles te kunnen. misschien is het een teken van een nieuw begin omdat ik je weer heb gevonden, mijn liefste!

het kindeke teer was het mooiste meisje van de wereld. zacht en roze, blonde krullen – stralend blauwe ogen. voortdurend riekend naar babyshampoo – nimmer naar poepluiers. ze lachte en kirde immer en altijd – huilde nooit. slapen deed ze alleen als wij sliepen – immer was ze immers wakker om naar ons te lachen en haar eerste woordjes te oefenen – papa en mama. altijd bleef ze klein en schattig – nooit had ze ergens last van. wij nooit van haar. Kameleon haar beste vriend – geen onnodig plastic speelgoed in ons huis.

er kwam geen kraamvisite en we verstuurden geen geboortekaartjes – misschien dat dat iets met elkaar te maken had. het meisje was er alleen voor ons en dat wilden we so houden. anderen zouden alleen maar jaloers worden en proberen haar van ons af te pakken onder het mom dat we niet in staat zouden zijn haar groot te brengen. de mensen zouden niet begrijpen dat we haar klein wilden houden – omdat ze so gemaakt was. in mijn droom.

we maakten een uitzondering voor onszelf om aan deze blijde dag herinnerd te worden. ik tekende het mooiste geboortekaartje van de wereld – tot nu toe. jij Amadeu, schreef een ontroerende blijde boodschap in het hart van de kaart. we stuurden de kaart op naar onszelf en huilden van vreugde toen we het kaartje ontvingen – onze eerste gezamenlijke post.

Lucretia

1 reactie

Opgeslagen onder 365

Een Reactie op “#365/50

  1. Nadia

    Ik ben diep ontroerd. Door tekst en tekening. Ik heb het ook niet zo op kinderen (uitzonderingen daar gelaten..), maar dit meisje klinkt als een droomkind (wat ze dus ook was…). Maar als zo’n kind bestond had ik haar misschien wel van je proberen af te troggelen, dus wijs dat je geen droomkaartjes verstuurde.

    liefs!

Geef een reactie

