#365/52

20110501-082705.jpg

Amadeu!

vandaag droomde ik over onze bruiloft. ik bedoel niet vannacht maar vandaag. ik ben in mijn hangmat een dutje gaan doen omdat ik begiftigd ben met een moeheid – een moeheid die niet somaar overgaat van alleen ’s nachts slapen. het is daarbij belangrijk ook overdag te slapen. sodoete ben ik als een schildpad in mijn hangmat gaan liggen. in de richting van de zon (dwars in de mat was dat op dit tijdstip van de dag – dat wel). als je ook eens so wilt liggen – het gaat zo: kniel in de richting van de zon en vind je evenwicht in de mat. knipper drie keer met je ogen en maak ondertussen het geluid van een schildpad – belangrijk om dat scherp te houden. ga dan langzaam zitten zodat je bovenbenen op je onderbenen rusten (lekker zacht). je voeten zijn dubbelgeklapt en je vraagt je af of dat wel goed is – maar dat hoort so. buig alsof je voor de koningin buigt op haar verjaardag. zing in je hoofd het eerste tot en met zesde couplet van het Wilhelmus voor de juiste gemoedstoestand. alles in het tempo van de schildpad. leg je hoofd zachtkens neer op een hard voorwerp in de mat (gaarne een boek). laat het een boek zijn met een onderwerp voor je dromen. beweeg dan je armen zwierlijk naar achter om ze vervolgens langs je lichaam te vleien – handpalmen naar boven. dicht je ogen en – slaap zacht.

is het gelukt? ik had mijn dagboek die compleet aan jou is gewijd onder mijn hoofd gelegd so het is niet wonderlijk dat ik over jou droomde. wel wonderlijk m-m-mooi was de bruiloft Amadeu. het was alleen met ons twee – de bomen die ons eens droegen waren onze getuigen. ze omringden ons met de vredigste harmonie ooit – tot nu toe. de dieren waren de gasten en zwegen voor eeuwig vanaf het moment dat werd gevraagd of er enig bezwaar was tegen dit huwelijk. ze hielden hun adem in en de stilte die volgde op de vraag was oorverdovend.

mijn normaal so steile haren krulden als de takjes en bladeren die waren uitgelopen om ons te zien huwen. en wij – wij maakten ons op – voor de eerste kus.

Lucretia

3 reacties

Opgeslagen onder 365

3 Reacties op “#365/52

  1. Nadia

    Luc! wat een prachtige tekening! echt heel knap!

    wat voor geluid maakt een schildpad?! en waarom heb je drie m’s bij mooi?! en weet je niet dat het sodoende is? (en dan eigenlijk met een z, maar die vind je naar, dus die laat ik achterwege, of course..). en wat een ingewikkelde, maar vast fijne manier om te gaan slapen. hoewel ik laatst ook ging liggen met een boek onder mijn hoofd. ja dat was niet fijn. kreeg nekpijn en waar-al-niet-meerpijn, want ik lag op een dun kleed buiten op de stenen. nooit meer doen. definitely een stop daarmee.

    liefs!

  2. dankje Nadia. ik vind hem zelf ook nogal mooi. een schildpad maakt een stil geluid en de 3 m’s zijn uit enthousiasme en om de lading beter te dekken want het was eigenlijk te mooi voor woorden. vervelend voor jou dat je nekpijn kreeg, misschien een ander boek uitzoeken?

Geef een reactie

