#365/53

20110502-074900.jpg

Amadeu!

ik schrijf je vandaag maar kort. ik heb namelijk ontdekt dat het aardig weer is. bovendien is maandag altijd de dag dat de werkster komt en dan ben ik het liefst niet thuis. ik kan het niet aanzien hoe al de bacteries worden gedood en ontruimd en gevorderd door de werkster. ze hadden nog een heel leven voor zich.

so ik heb de hangmat verhuisd en mijn intrek genomen in mijn tuin. het is een volkstuin Amadeu. ken je dat? tuinen voor het volk zijn dat. geschonken door de koningin – aan de mensen zonder tuin. wel apart so aan het spoor maar ik hou wel van de stiptheid en voorspelbaarheid waarmee de treinen rijden. bovendien is de zachte trilling die het geeft aan de bodem goed voor het groeiproces van alles wat ademt en leeft in de volkstuinen. so, mijn eigen fruit en groente, bloemen en kruiden vinden hier hun oorsprong en elke geboorte wordt gevierd. laatst waren er 83 verschillende kruiden ontsproten en voor elk van hen song ik een song: so welcome in this world. ik was wel schor toen achterwaarts. mijn hangmat hangt nu tussen de bloesembomen en ik slaap onder de sterrenhemel. overdag ben ik bij mijn bloemen en groenten en mijn fruit – ook bij de kruiden. het is fijn voor hen als ik er ben. so groeien en bloeien ze beter. ik hoef er niets voor te doen. alleen maar te zijn.

ik zag twee vlinders dansen Amadeu. en ik dacht aan jou en mij.

Lucretia

2 reacties

Opgeslagen onder 365

2 Reacties op “#365/53

  1. Nadia

    Leuk, een volkstuin! Die wil ik ook! Grappig, de volkstuin bij mij in de buurt ligt ook aan het spoor. Klinkt als een geweldige dag Luc! Is goed voor je, buiten zijn.

    liefs!

  2. Nadia

    Zag net twee vlinders achteer elkaar aan vliegen!! Witte. Moest meteen aan jou en Amadeu denken. Alleen toen vlogen ze allebei de andere kant op. Dat was een beetje deprimerend.

    Liefs!

Geef een reactie

