#365/87

20110523-025549.jpg

Amadeu,

heb jij eigenlijk veel geld? ik vraag het maar even. ik heb de laatste tijd nogal wat aankopen gedaan die ik pas later met rente hoef te betalen. ik heb in mijn planning rekening gehouden met onze mogelijk onmogelijke toekomst. ik heb nogal wat papieren naar die mogelijk onmogelijke waarheid ingevuld en daarin verdien jij nogal wat. ik heb namelijk geen baan. en ik heb c-ker geen zin en tijd er één te zoeken. ik ben er namelijk achter gekomen dat al het werk met mensen te maken heeft en ik heb het niet so op mensen. maar ik dwaal af. Amadeu, het wordt nu echt de hoogste tijd om elkaar te ontmoeten en eens diep in de ogen te kijken om vervolgens onze financieën te synchroniseren. ik kan niet wachten.

Lucretia

NB oh! je vraagt je misschien af wat ik zoal heb aangeschaft.
– een krachtige waterstraal flosmachine, me aangeraden door tandarts Bakker (ik bedenk me nu pas dat het een rare naam is voor een tandarts! maar nog raarder zou het zijn als de bakker Tandarts zou heten, vind je niet?).
– een semi-automatische zeilboot inclusief ligplaats in de jachthaven, me aangeraden door de schippers van Kameleon. maar toen was ik nog even vergeten dat ik bang ben boven water. maar mooi om naar te kijken is hij wel, daarom hou ik hem.
– een levenslange opleiding tot beter mens, me aangeraden door de psycholoog. nooit afgemaakt trouwens, maar het was van te voren betalen.
– een synchroniseerapparaat voor als ik meerdere muziekjes door elkaar hoor om er dan een harmonieuze melodie van te maken. me aangeraden door mijn harpleraar (ken je hem nog?). ik werd namelijk steeds nogal onrustig van alle geluiden die worden gemaakt door de mensen. ik wil alleen mezelf horen – en mijn muziek.
– een semi-automatische schommelstoel, me aangeraden door mezelf. maar toen wist ik nog niet wat semi was. je schijnt dus toch zelf ook nog te moeten schommelen. ik gebruik hem niet meer.
– een spinnewielprik-verwijderaar. bij gebrek aan jouw kus. want ik wilde nooit meer so lang slapen.
– nieuwe ramen incluzief houtwerk voor mijn hele huis want ik had geen zin ze te zemen (en de werkster ook niet, wij hebben echt andere manieren van schoonmaken ben ik achter gekomen. maar ik durf het niet te zeggen! wat moet ik doen? alles nieuw kopen steeds is so duur in deze tijd van economische crisi!)
– aandelen in komkommers, tomaten en taugé. ze waren nu voor een prikkie dus ik kon ze niet laten liggen.
– een onderduikerboot, er is veel water in Nederland dus als de nood aan de man komt ben ik weg. er ligt een voorraad astronautenvoer tot en met 2083 voor jou en mij en Kameleon. (ik ben niet bang onder water hoor. ik vind het boven water veel beklemmender).
– een compleet in- en afgerichte magisch-babyblauwe kinderkamer inclusief nanny voor ons eerste kind waarvan ik de naam alweer vergeten ben. hopelijk was het geen meisje…
– weet je c-ker dat je nog meer wilt weten of zal ik maar stoppen? ben je er überhaupt überschattig en übergeduldig nog? Kees? ik bedoel: Amadeu?

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder 365

Geef een reactie

