#365/88

20110617-081402.jpg

Amadeu,

vandaag naar de groene bank gegaan voor een groene lening. om er te komen moest ik door het bos en ik voelde me een eikel. terwijl het daar niet eens het seizoen voor is. de dieren keken me na alsof ik hun wandelende avondmaal was. ik schreeuwde hen toe dat ik geen eikel was en verstoorde daarmee de openbare rust. ik wist niet dat ik hiertoe in staat was en schrok hevig van mezelf.

om mezelf tot rust te brengen ging ik schijnbaar ontredderd in de wachtkamer van de groene bank mijn tanden flossen. het schijnt een rustgevend en reiningend effect te hebben en het zou de mensen ervan overtuigen dat ik geen eikel was. alleen eikels flossen niet, dat weet iedereen.

de groene bankdirecteur keek me meewarig aan toen ik mijn verhaal deed. hij leek recht door me heen te kijken en op zoek te zijn naar mijn ware motief voor de aanschaf van de aankopen. ik was er onmogelijk en onooglijk tegen bestand. hij prikte dwars door me heen en stelde de vraag of ik misschien een leegte probeerde te vullen. hij sloeg de spijker op de groene plank – ik sloot mijn ogen en sliep zacht. dat is mijn nieuwe verdedigingsmechanisme. als het te dichtbij komt val ik ter plekke in een diepe slaap. de groene bankdirecteur fluisterde nog dat hij geen enkel risico nam met mensen met een leegte en dus geen lening verstrak – ook al waren ze nog zo kwetsbaar en breekbaar in hun plotselinge slaap.

tegenstribbelend ontwaakte ik enige tijd later op de tafel van een picknickplek. meewarig en teleurgesteld keken de dieren me na nadat ze na een klein hapje hadden geconstateerd dat ik geen eikel was. nu ik nog.

vandaag naar de groene bank gegaan voor een groene lening. om er vandaan te komen moest ik door het bos.

Lucretia

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder 365

Geef een reactie

