#365/90

20110620-083916.jpg

Amadeu,

tja – daar ik geen uitnodiging of enig ander soortige reactie van jouw kant ontvang ligt er niets anders duimendik bovenop. het is de meest voor de vinger aan de pols liggende zaak dat ik voor een zaak aan de vlinderslag ga. zonder radslag of kopstoot zal dit niet gaan, dat kan ik je verzekeren – terwijl ik me altijd verre houdt van verzekeren want dat is duurt geld. vandaag is de gruwelijke dag van de arbeid – wat doe ik mezelf aan?

helaas wist ik al bij aanvang en binnenkomst van de zonsondergang dat ik er de kracht niet voor heb daadwerkelijk aan het haast- en vliegwerk te gaan. ik heb een soort van ziekteverlof dan wel baaldag nodig, bestaat dat in het werkelijke werkende leven? ik denk van wel. en ik denk dat je je dan moet ziek bellen en dat iemand anders dan je werk doet. en dat je wel het zwijggeld krijgt ook al verdien je het niet. dat is het enige quasi-schijnvoordeel aan werk.

ik zit nu namelijk in de peniebele situatie en benarde positie dat ik geen schijn van kans maak op enig medeleven dan wel medelijden, laat staan zwangerschapsvervanging en ziektegeld. ik heb me vanmorgen al bij verschillende organisaties, ziekenhuizen, instanties, winkels en zaken, niet te vergeten uitzendbureaus – ziek gemeld. helaas zonder het te verwachten en te verhopen resultaat. de reacties zijn niet om over te schrijven – naar huis of naar waar dan ook. dat doe ik dus ook niet. maar de reacties – dat doet zeer. nu weet ik weer waarom ik geen werk wil met mensen. ze zijn hard in hun hart. en ik kan daar echt niet meer mee omgaan. en ik zou wel willen schreeuwen!

Kameleon keek ik diep in zijn hart en ik werd een week week van binnen toen ik hem leerde kennen. dieren kunnen met hun trouwe zwarte ogen alles in één knipper en oogopslag oplappen wat de mensen hebben gestolen en gebroken. dat doet me eraan denken. misschien moet ik met de dieren gaan werken in plaats van met de gruwelijke mensen. morgen ga ik – op zoek.

Lucretia

1 reactie

Opgeslagen onder 365

Een Reactie op “#365/90

  1. Nadia

    Meissie toch! Wat een moeilijke en vooral beangstigende situatie voor je! Maar met dieren werken is een goede oplossing! Wat dacht je van een hondenuitlaatservice? Of eh…. Sja… Bij heel veel dierenbaantjes heb je nou eenmaal ook min of meer contact met mensen… Werken bij een kinderboerderij? (kinderen vermijden uiteraard…)

    Sterkte met je leven! ❤

Geef een reactie

