#365/92

20110623-021953.jpg

Amadeu,

ik wist niet wat ik moest antwoorden. toen de mevrouw van het bureau (uitzend, niet politie) aan het bureau (schrijf, niet politie) me vroeg of ik het vaker had. als ik naar waarheid bevestigend zou antwoorden zou dit gruwelijke en onoverzichtelijke gevolgen kunnen hebben voor mijn carri-jere. als ik naar leugen ontkennend zou antwoorden zou dit gruwelijke en onoverzichtelijke gevolgen kunnen hebben voor mijn carri-jere. ik besloot een diplomatiek en evenwichtig antwoord te formuleren en twijfelde nog tussen ‘misschien’, ‘dat zou kunnen’ of ‘dat is privé’. uiteindelijk besloot ik de rollen om te keren en te antwoorden met de wedervraag: ‘heeft u dat weleens?’

‘mevrouw… La Lune’ stamelde de mevrouw van het bureau (je weet wel welke ik bedoel, toch?) die me uit zou zenden en ze leek een beetje geschrokken. ‘mijn collega… neemt het… het… van me… ove…’ wist ze nog net uit te brengen toen ook zij de ongemakkelijke situatie leek te ontvluchten (en de dans te ontspringen) door in slaap te vallen. blijkbaar sloeg ik de spijker op zijn gevoelige snaar. klaarblijkelijk heb ik toch ongekend en so onbemind talent met de mensen. misschien moet ik ze mijn talent niet onthouden en niet als een struisvogel mijn kop in het zand steken. als je gaat werken met dieren houdt dit nog niet meteen in dat je ook in hun huid moet kruipen, toch? nu twijfelde ik weer over welke move mijn carri-jereswitch zou gaan moeten nemen.

de geschrokken en gealarmeerde collega nam het inderdaad van de mevrouw over. ze bood haar excuses aan en vroeg begrip voor de situatie. die gaf ik. ook gaf ik ijskoud water in de nek van de slapende mevrouw, die wakker schrok. vanwege de hysteriek en dramatiek van de ochtend werd een vervolgafspraak gemaakt – weer een dag zonder inkomsten.

Lucretia

NB note to self: morgen bij de vervolgafspraak een declaratieformulier aanvragen voor verleende diensten en een schadeformulier voor misgelopen inkomsten. en een klacht indienen, dat levert soms ook nog wel iets op.

1 reactie

Opgeslagen onder 365

Een Reactie op “#365/92

  1. Nadia

    Nou dat schiet niet bepaald op! Maar goed om te weten dat in slaap vallen dus een normale manier is om ongemakkelijke situaties te ontvluchten. Misschien moet ik dat ook maar eens proberen dan.

    Hopen dat je morgen meer succes hebt!

    ❤ Nadia

Geef een reactie

