#365/97

20110626-031629.jpg

Amadeu!

ik ben opgestaan bij het bureau (schrijf, niet uitzend) op het bureau (uitzend, niet politie). ik ben de deur uitgelopen om nooit meer om te kijken. uitgezonden – om nooit meer terug te komen. uitgezonden – naar mijn eigenste huis. want dat is de beste – plek voor mij. plek van mij.

weet je, werk is gewoon echt niet iets voor mij. veel te veel mensen. als het al zo begint zal het nooit iets worden. opgelucht haalde ik adem – de lucht leek wel lichter nu. nu ik wist dat ik dit nooit meer mee zou hoeven maken. wat dacht ik wel niet? hoofdschuddend versnelde ik mijn pas.

nog opgeluchter haal ik adem nu – nu ik weet dat het allemaal een droom was. de slapende mevrouw – de tram – de schreeuw – de voeten – het ten laste leggen en zwijgen. de openbare orde niet verstoord. de orde tussen jou en mij nog steeds intact.

om alle twijfel weg te nemen – want het leek zo echt! besloot ik vandaag in de metro te gaan zitten en in alle rust alleen maar te zitten. en te kijken. naar jou Amadeu. je bent so…

Lucretia

1 reactie

Opgeslagen onder 365

Een Reactie op “#365/97

  1. Nadia

    Lieve Lucretia. Dit kan natuurlijk niet he! Hoe wil je aan geld komen als je niet werkt? Plus, wat nog veel belangrijker is, het is niet gezond je af te sluiten van de buitenwereld! Geestelijk én lichamelijk niet.

    Nu dit alles maar een droom bleek te zijn, kun je mooi opnieuw beginnen, frisse start: problemen als deze vermijdend! (NIET door niets meer te doen dus..)

    ❤ Nadia

Geef een reactie

