#365/102

20110701-230725.jpg

Amadeu!

en so besloot ik je te volgen, de metro uit, de straten door op weg naar je huis. ik denk niet dat je het hebt gemerkt Amadeu, want ik kan me heul goed onzichtbaar maken – en onzuchtbaar. dan maak ik geen geluid. dat heb ik van kameleon geleerd. zowel het onzichtbaar als het onzuchtbaar.

je loopt snel Amadeu. ik moest soms rennen om je bij te houden. en dan weer snel achter een boom springen of me achter een bankje laten vallen, zodat je me niet zou zien. een keer bleef met een van m’n truien -door een biologisch schaap gebreid- aan een spijker in het bankje hangen. de trui ontrafelde zich en bleef aan het bankje hangen. ik liet hem daar en gaf hem terug aan de natuur. en toen had ik nog maar een trui over. dat was fijn, want het was warm door het rennen.

en toen ging je naar de supermarkt. Amadeu! wat stelde je me daar teleur. verscholen achter een tijdschrift -over hoe je de interieur van je huis mooier kan maken, ik heb dat niet nodig Amadeu, ik heb genoeg aan mijn hangmat- en glurend door het schap -ik had wat flesjes saus op de grond gezet, zodat ik je beter kon waarnemen- zag ik je het ene verdorven product na het andere in je mandje stoppen. dingen die ik hier niet eens durf op te schrijven, want dingen die je opschrijft komen uit. ik moet er niet aan denken om wakker te worden in mijn hangmat en mijn grond gevuld te zien met deze, deze…dingen!

teleurgesteld en in totale desorientatie liet ik mijn tijdschrift -of waren het er twee?- zakken en ben ik de winkel uit gestrompeld. mijn hart kreunde toen ik de metro zat onderweg naar huis. ik denk dat mijn hart hardop gekreund heeft want meerdere mensen keken mij meewarig aan en een meneer vroeg: gaat het wel mevrouw? ik kon alleen maar schudden.

thuis liet ik me in mijn hangmat vallen. eerst in de verkeerde en met een smak kwam ik op de grond terecht. net naast Kameleon. toen in de goede. daar ben ik in een diepe lange slaap gevallen. tot ik ontwaakte met slechts enkel zicht en een verhelderende gedacht: jij deed boodschappen voor iemand anders!

Lucretia

*********************************************************************************************************************

20110628-045937.jpg niet vergeten mee te doen aan de giveaway!

don’t forget to enter the giveaway!

3 reacties

Opgeslagen onder 365

3 Reacties op “#365/102

  1. Nadia

    Oh help… Nouja, inderdaad maar hopen dat ie de boodschappen voor iemand anders deed dan! En zo niet, dan heb je hem vast snel overtuigd van de geweldigheid van jouw levensstijl, zodra jullie getrouwd zijn…

    ❤ Nadia

  2. thera

    hahaha, die dubbelen hangmat!!! hahahahahaha
    ik zie je al liggen naast kameleon

Geef een reactie

