#365/105

Amadeu,

de klaproos is vannacht opengeklapt. ik was helaas net in slaap gevallen. nu heb ik het gemist! echt heel jammer. toen wilde ik het terugkijken op de film maar daarop is alleen zwart te zien vanwege de donkerte van de nacht. dat is ook heel jammer. maar ik laat mijn dag er niet door verpesten, ik heb namelijk een filmpje gevonden en ik doe gewoon net of ik die heb gemaakt en of het van mijn klaproos is. als ik het maar vaak genoeg tegen mezelf zeg en opschrijf wordt het vanzelf werkelijkheid en waarheid. ik doe hetzelfde met jou en mij.

ik stel mezelf ook levendig voor hoe het zou zijn gegaan met mijn klaproos. ik heb ergens gelezen dat het dan ook net echt is. dus. het gaat in mijn gedachten ongeveer so: de broze rozeblaadjes wurmen zich me al hun kracht tegen de binnenkant van de cocon-achtige bruine bolsterjas. de kop van de roos richt zich op vanwege al de kracht van de bladeren die zich bundelt en samen sterk opwelt – om na de klap waarin plotsklaps de bladeren zich ontfutselen en ontvouwen, fier rechtop te blijven staan. de doorzichtige bladeren wuiven bloedrood en ruimschoots in de atmosfeer van nieuw leven. frommels en kreukels nog getekend op het blad – zichtbaar lang gewacht. ook ik was getekend toen ik vanmorgen ontwaakte – ik strekte me ernaar uit en er ontvouwde zich een nieuwe dag.

het opschrijven moet echt werken. morgen in de metro glimlach je naar mij! blij blij blij!

Lucretia

*********************************************************************************************************************

20110628-045937.jpg          niet vergeten mee te doen aan de giveaway!

          don’t forget to enter the giveaway!

1 reactie

Opgeslagen onder 365

Een Reactie op “#365/105

  1. Nadia

    Ha. Praktisch. In dat geval: ik ga later in Engeland wonen, met een geweldige baan, geweldige man, geweldige huisdieren en wat mn hartje dan nog meer begeert.

    ook weer geregeld.

    succes met opschrijven, want dan heb je succes met je leven!

    liefs, Nadia

Geef een reactie

