#365/107

Amadeu!

‘leuk is hij hè?’ klonk het in de metro. ik begreep het niet helemaal. wie zei dat en wie hoorde het? ben ik één van de twee? met grote ogen en mijn mond een klein stukje open keek ik op en om en stond oog in oog met de één van de twee – die naast me zat. de ander van de twee – ben ik – echt.  ‘die man daar – ik zie heus wel dat je al de hele rit naar hem zit te kijken!’

nog groter werden mijn ogen en ik stamelde ‘o… sorry’. ik kleurde rood en probeerde uit alle macht ergens anders mijn aandacht op te vestigen. want als je denkt ‘aah! ik word rood!’ dan schijn je van schrik nog roder te schijnen. het is belangrijk om dat scherp te houden! maar, heb jij wel eens geprobeerd ergens ‘niet’ aan te denken? het enige waar je dan aan denkt is enkel en alleen datgene waar je niet aan wilt denken! so rood was ik, daar was geen twijfel over mogelijk.

een hartelijke lach – ‘daar hoef je toch geen sorry voor te zeggen?’ huh?! praatte ze nou nog steeds tegen me? wat moest ik doen? verdwijnen onder mijn stoel, aan de noodrem trekken? oordopjes van mijn Ai-foon inpluggen? smelten als sneeuw voor de zon?  ‘leuk juist! het is een prachtige dag voor de liefde, niet?’

het enige wat ik deed – het enige wat ik kon doen – was bevriezen. geleerd van mezelf, lukt met alle temperaturen bovendien. met een glimlach keek ik stilletjes  voor me uit en deed alsof ik het niet gehoord had. voor elkaar – dacht ik. ‘niet?’ klonk het weer naast me. deze wist niet van ophouden! dat was me nog nooit overkomen! wat wilde ze van me? had ik soms een shirt aan vandaag waarop all over was written: ‘praat met me?’. ik keek voor de c-kerheid steels naar beneden en liet mijn blik over mijn kledij gaan. nee – nergens een spoor van letters. nu begreep ik het helemaal niet meer – plus! de bevriezing was verbroken. ze zag de beweging aan voor een reactie – wat nu?

‘hmh’ – antwoorde ik. altijd het goede antwoord. het is geen ja, het is geen nee. het is hmh.

Lucretia

*********************************************************************************************************************

20110628-045937.jpg          niet vergeten mee te doen aan de giveaway voor 9 juli!

          don’t forget to enter the giveaway before July 9th!

2 reacties

Opgeslagen onder 365

2 Reacties op “#365/107

  1. Nadia

    Hmh… Interesting…!! Het viel natuurlijk te verwachten dat men je grote liefde voor Amadeu zou ontdekken, one day/way or another!! Anyway, het is inderdaad niets om je voor te schamen! Maar wel oppassen dat ze m niet inpikt met dr ‘oooh wat is ie knaaaap’ etc. Maar goed, ook weer niet te ‘suspicious’ worden, of course. Succes ermee, zeg maar…

    ❤ Nadia

  2. thera

    heh?! je hebt een gesprek gehad… soort van. je bent een soort relatie aangegaan. heel knap en bijzonder voor je 😀
    way to go!

Geef een reactie

