#365/111

20110710-031123.jpg

Amadeu,

vandaag is een mooie dag met een mooi getal. nummer 111. ik vind het altijd heel een geweldig groots genot als er een mooie cijfercombinatie is. bijvoorbeeld als je een auto zou hebben dat de teller dan op 33333 zou staan. of 77777.77 of so iets (nood to self: kilometerteller voor bakfiets aanschaffen). of dat de tijd 14:41 is so als nu ik dit schrijf – hoe laat is het als je dit leest?

of om 5.55 wakker worden en dan weer in slaap vallen omdat het veel te gruwelijk vroeg is. ik kan nog meer voorbeelden geven van de tijd of de kliometers maar je hebt dit natuurlijk ook weleens met een vertrektijd van een trein (1 minuut over 1), de prijs van een biologisch artikel (9,99, in de aanbieding). vind jij dat ook leuk Amadeu? dan kunnen we bijvoorbeeld gaan trouwen op een mooie tijd op een mooie datum. en ook de kinderen geboren laten worden op mooie dati.

vandaag heb ik 1+1+1 vogels op mijn raam geplakt. omdat ik anders bang ben dat er een dode vogel tegen mijn raam vliegt en ik daar dan wat mee moet. dat begrijp je vast. plus het is ook so dat ik nieuwe ramen had omdat ik ze niet wilde wassen dus ze zijn echt heel transparant en transpirerend en so. so, de stikkers van de vogels op de ramen geplakt. maar ik denk dat ik verkeerde heb gekocht, want de vogels vliegen gewoon. en dan als de vliegende vogels (de echte, niet de stikkers) de vliegende vogels (de stikkers, niet de echte) zien denken ze vast dat het raam een goede plek is om te vliegen maar dat is het niet!

“vogel! je hebt nog een heel leven voor je!” ohw er vloog er weer eentje rakelings langs. dacht ik. maar het was de stikker.

maar het is in feite een soort van tunnel met licht aan het eind en je moet dan niet naar het licht gaan want dan is het afgelopen met je. maar niettemin alomtegenwoordig – als je bijna verdrinkt moet je wel naar het licht gaan (als er geen sprake is van tunnelvisie tenminste) want dan ga je weer naar de lucht waar je met je longen die lucht kan opzuigen net so als de vissen doen met hun kieuwen onder water. vissen zijn daarin het tegenovergestelde van de mensen. dat is best bisonder, zij kunnen juist weer niet leven als ze niet onder water zijn. maar dat terzijde. wat zou het tegenovergestelde zijn van vogels?

de vogels (zowel de stikkers als de echte), ik maak me er wel zorgen om. mijn blik valt er steeds op en dan schrik ik steeds – ik roep! – want dan denk ik dat er al eentje tegen mijn raam dood is gevlogen en dat ik er dan iets mee moet. misschien dat ik nieuwe stikkers ga kopen hoor Amadeu, bijvoorbeeld met vogels met een kruis erdoor ofzo. of met een rode rand… dan begrijpen ze het misschien iets beter. wat denk jij?

Lucretia

1 reactie

Opgeslagen onder 365

Een Reactie op “#365/111

  1. Nadia

    je kunt ook op je raam letter-stickers plakken: ‘vogel, je hebt nog een heel leven voor je!’. misschien snappen ze het dan beter. het houdt ook de mensen op afstand, want die vinden dat een beetje raar. maar ik moet je waarschuwen: een klein deel van de mensheid vind mensen die ‘vogel, je hebt nog een heel leven voor je!’ op hun raam stickeren interessant en zullen dan juist komen. dus misschien is het wel niet zown goed idee. maar toch. het overwegen waard. nu ga ik je 17e brief vertalen.

    daag, Lucretia!

    Nadia

Geef een reactie

