#365/118

20110721-094525.jpg

Amadeu,

de laatste dagen ben ik druk geweest met het schrijven aan odes. aan jou, aan de maan, aan de regen… en aan mezelf natuurlijk. vooral de laatste is erg mooi geworden. ik kan het niet wachten het je – op toon – voor te lezen. ik zet de odes niet in de brief want dan mis je wellicht de essentie. ze zijn onbeschrijflijk en onuitspreekbaar – niet in woorden te vatten – prachtig en zachtig en machtig. ik raak er nog steeds door geraakt wanneer ik ze lees – wat zeg ik? als ik ze alleen al zie liggen op mijn tafel gaat er al een schok door me heen! kom snel hier heen Amadeu en aanschouw ze met je eigen prachtige zachtige machtige ogen.

ik zat laatst weer aan je te denken en dacht dat het alweer solang was geleden dat ik je heb gezien. dus stapte ik weer in de metro. en daar zat zij weer. ze herkende me nog en wuifde op een speciale manier. so speciaal dat ik op haar uitnodigende gebaar om naast haar te komen zitten inging. naast is makkelijker. elkaar in de ogen kijken is niet makkelijk en dat maakt het moeilijk, begrijp je dat?

so, ik zette mezelf naast haar neer. de rest vertel ik je morgen. want ik wil je nog even melden dat de verschrikkelijke vogelverschrikkers helpen, er vliegen nauwelijks ternauwernood dode vogels tegen mijn raam. dat was het. en nu moet ik snel stoppen want ik zit aan mijn max en tax aan woorden vandaag. ik probeer elke dag een woord minder te zeggen totdat ik innerlijke rust heb gevonden.

Lucretia

o ik heb nog 1 woord: hoi

1 reactie

Opgeslagen onder 365

Een Reactie op “#365/118

  1. Nadia

    ik ben wel heel nieuwsgierig. maar daarentegen: minder woorden is oowk niet verkeerd, dat betekent ook minder vertaalwerk. das fijn voor de mensen die achterlopen ()=) blij dat je weer tijd hebt voor je brieven!

    Daag Lucretia!

Geef een reactie

