#365/119

20110721-103142.jpg

Amadeu,

so, ik zette me naast haar neer. en zij zette haar gesprek voort alsof het nooit ergens was gestopt. alsof er niet alweer dagen voorbij waren gegaan. alsof ik de ideale gesprekspartner was. opeens begon het me te dagen. ik had al so een vermoeden… we waren ideaal voor elkaar (voor dit gespreksmoment, niet voor de toekomst – dat zijn jij en ik). en passend, voor dit gesprek. de beste gesprekken zijn namelijk als één iemand spreekt en de ander luistert. daarom ging het bij ons so goed. omdat ik niet sprak. so, om haar aan te moedigen en het gesprek aan te moedigen knikte ik begrijpend.

het hielp. even later haalde ik een andere gesprekstechniektroefkaart – van de kursus waarmee ik al in een vergevordurd stadium ben aangeland – tevoorschijn. in een stilte liet ik de ‘hmh hmh’ vallen die mij kortgeleden ook aanspoorde verder te praten. ook deze techniek bleek zijn appels af te werpen. niet ver van de boom, dat niet.

ze stelde een verschrikkelijk verontrustende vraag. ‘heb je hem weleens gesproken?’ hem was in dit geval jou, begreep ik uit het schuine knikje jouw richting op. ‘nee’ was het enige wat ik uit wist te brengen. de vrouw keek me aan met een blik die leek te willen zeggen dat ze begreep hoe het zat. maar ik denk niet dat ze het begrijpt Amadeu. alleen jij en ik begrijpen het.

Lucretia

1 reactie

Opgeslagen onder 365

Een Reactie op “#365/119

  1. Nadia

    Wat een goede dag! Je hebt op sociaal gebied weer veel geleerd en gedaan! Hiep hiep voor Luc! En misschien snapt Amadeu je beter als je met hem gaat praten?? Eng idee, maar zou het niet heel bevordelijk kunnen zijn voor jullie relatie?!

    daag lieve Lucretia, succes met je leven!

Geef een reactie

