#365/120

20110724-082010.jpg

Amadeu,

hierna vroeg ze mij of ik nog nieuws had. ik wist niet welk nieuws ze bedoelde maar vast niet het gewone – zeg maar liever ongewone – wereldnieuws. want dat hield ze opgevouwen en uitgelezen in haar hand. gruwelijke berichten sla ik altijd over en so doende ging ik steeds minder lezen van het nieuws over de wereld en de mensen. latelijk betekende dat dat ik niet eens hoefde te beginnen. alle letters dropen van de ellende. toen – op dat moment – besloot ik me er niet meer mee bezig te houden.

de mevrouw dus nog wel. blijkbaar kon ze tegen een stootje. so ik besloot haar te vertellen over de dode vogel die tegen mijn bestikkerde raam was gevlogen. van het allereerste begin, via de begrafenis naar de verschrikkelijke verschrikkers. toen ik eenmaal bezig was vond ik het best leuk om mijn eigen stem weer eens te horen. die is namelijk heel mooi. ik denk dat ik hem welbespraakt en melodieus kan noemen.

de mevrouw betoonde haar medeleven door me uit te laten praten. ze betoonde vervolgens haar medeleven aan de vogels. het is blijkbaar een medelevend persoon. ik denk dat jij haar ook wel mag Amadeu.

Lucretia

5 reacties

Opgeslagen onder 365

5 Reacties op “#365/120

  1. Nadia

    Yay! Je hebt een metro-vriendinnetje!! Ik ben so trots op je!!!

  2. Gesiena

    Lucretia, goed idee, om je niet meer bezig te houden met het nieuws.
    Men moet wel kiezen tussen jezelf pantseren met ongevoeligheid of met onwetendheid dan is de laatste altijd te verkiezen denk ik liever onwetend dan ongevoelig. toch? Slaap lekker in je hangmat en ik volg je morgen.

Geef een reactie

