#365/122

20110724-090234.jpg

Amadeu,

ik heb een nieuw lied op mijn harp – maar je mag nog niet weten hoe die gaat. je hoort hem straks wel voor het eerst op mijn onze bruiloft. ga jij ook iets bijzonders doen voor mij dan Amadeu? als je nou Amadeus zou heten zou je misschien wel lijken op je naamgenoot die er Wolf voor heeft staan en Gans en Moos en Zart erachter. ik vind het best overdreven, vijf namen. hoeveel namen heb jij eigenlijk?

maar een dubbele naam vind ik dan wel weer mooi. ik heet bijvoorbeeld Lucretia maar ik zou het nog mooier vinden – eleganter ook – als ik Lucretia, Lucretia zou heten. omdat ik eigenlijk niet in die ene naam te vangen ben – met een dubbele naam heb je iets meer kans de essentie van mijn wezen te vatten. zullen wij onze kinderen ook dubbele namen geven Amadeu?

ik zing als een lijster bij het nieuwe lied. niet dus als een zingende zaag maar als een zanglijster. begrijp je het so wat beter als ik het so zeg? dan kan je misschien al een beetje voorstellen hoe het zou zijn. het heeft ook iets te maken met veel noten op zang en met een duistere dirigent die me van de wijs zal proberen te brengen. maar dat is juist so mooi aan het lied, dat het heel spannend zal zijn en langdradig en er zit ook veel herhaling in. het beschrijft de lange aanloop naar mijn ons trouwen. maar nu moet ik stoppen want mijn hart is er so vol van dat mijn mond overstroomt en dan weet je straks al alles. bovendien moet ik mijn stem sparen en ik heb een app op mijn Aiphone waar ik kan voorlezen en dan schrijft die met prachtige letters mijn brief aan jou, dus mijn stem gebruik ik ook bij het schrijven Amadeu. mijn hele hele wezen zit in wezen in deze brieven. wanneer krijg ik nou eindelijk eindelijk eens een brief van jou Amadeu?

Lucretia

1 reactie

Opgeslagen onder 365

Een Reactie op “#365/122

  1. Nadia

    Coole app en dubbele namen zijn mooi!! (dubbele uitroeptekens ook…)

Geef een reactie

