#365/132

20110725-035145.jpg

Amadeu!

ik ben geland! de wind stond goed so ik was er so. het was een goede landing, lekker zacht. dat herinnerde me eraan dat jij ook so zacht bent geland in mijn hart. so prachtig en sierlijk, blijvend voor altijd. (zit ik eigenlijk al in jouw hart Amadeu? probeerde je me dat duidelijk te maken met die ene glimlach?)

ik schrijf deze brief vanaf een terrasje am die Spree. dat is watert wat door Berlijn watert. ze verkopen er koffie en lekkere dingen. de mensen begrepen mijn bestelling niet helemaal maar toen ben ik so om de toonbank heen gelopen en heb ik het cakeje er zelf uitgepakt. ik wilde namelijk perzee die met die blauwe slagroom (de kleur van mijn shirt so dat het helemaal niet op zou vallen dat ik hem at want het is niet so gezond hoor Amadeu). en de kleur vind ik ook heel bizonder. en ik wil echt dat deze dagen bizonder zijn hoor Amadeu. elke dag kan ik jou ontmoeten en tegenkomen en opeens ergens zien lopen. ik wil je dan verrassen Amadeu so ik draag een zonnebril so dat je me niet meteen herkent.

O Amadeu… zag ik je daar net lopen? … o nee… waar was ik?

oja, de zonnebril, die heb ik gekocht op de Flomarkt bij het Maurpark (dat betekent muurpark) en hij was helemaal niet duur. maar volgens mij was hij echt niet nieuw. ik heb er maar geen probleem van gemaakt want de mensen zijn so anders hier. terwijl je wel met euro’s kan betalen, dat is wel weer hetzelfde. ich fall van die ene verbazing in die andere en ich begrijp het ook niet helemaal. de mensen praten heel raar en ze kijken ook heel raar, bijvoorbeeld toen ik landde met de ballonnen, toen ik achter de toonbank stapte en toen ik wat vroeg over de nieuwigheid van de bril. begrijp jij de mensen eigenlijk Amadeu?

Lucretia

2 reacties

Opgeslagen onder 365

2 Reacties op “#365/132

  1. David

    Hoi lucretia. Hier je trouwe fan, ik ben nu op Schiphol. Klaar om weer naar Berlijn te gaan. Ik weet hoe het is om je geliefde in een andere stad te hebben, wat zeg ik? Een ander land zelfs.
    Maareh ik ga dus gewoon met het vliegtuig. Dat leek mij beter en gezonder. Die ballonnen lijken mij niets. Wat als er nou een vogel er een paar per ongeluk lek prikt?
    In ieder geval hoop ik dat je Amadeu tegen gaat komen, tenslotte is Berlijn een grote stad, maar ik ga je helpen met zoeken. Ik hou mijn ogen open.

    Groetjes,
    David

  2. David!

    je hebt wel wat in gang gezet maar ik ben er so blij mee! ik was nog nooit echt weggeweest maar het doet me echt goed. ik hoop so dat jij of ik Amadeu snel vinden! en ik ben blij met nog iemand uit mijn eigen land in dit buitenland want ik begrijp het vaak niet helemaal. ik wil graag dat je me volkomen op de hoogte houdt van jouw zoektocht (heb jij ook een zonnebril)? ik kan helaas niet met je afspreken om een tactiek te bespreken want anders gaat Amadeu er misschien iets van denken. begrijp je het als ik het so zeg? daag David.

    Lucretia

    NB succes in het gruwelijke vliegtuig (wat als er nou een vogel in de motor vliegt? misschien moet je stikkers of verschrikkelijke vogelverschrikkers op het vliegtuig plaatsen, heb ik ook met de ballonnen gedaan, ik had ze toch nog liggen!)

Geef een reactie

