#365/134

20110801-082627.jpg

Amadeu,

ik heb de eiffeltoren gevonden! ik dacht altijd dat die in Parijs stond,
maar, het is dus Berlijn.
maar, hij ziet er heel anders uit dan ik had gedacht. een heel groot soort ronde bol die glinstert in de zon met daarbovenop zelfs nog een vuurtoren.
maar, ik begrijp dat niet helemaal want een see is er niet in de buurt. of een meer (in Duitsland hebben ze die twee omgedraaid).
maar, het zou kunnen zijn dat ze een soort van heel veel water verwachten net als toen met de ark en de duif en het takje. ze zijn wel goed in vooruit denken.
maar, ik denk persoonlijk zelf niet dat het so een vaart zal lopen. of varen. wat denk jij Amadeu?

maar, die toren dus. in het Duits is het Fernsehturm, wat betekent dat je ver kan zien vanaf die toren. dat hebben ze wel goed bedacht hoor. het leek mij wel handig om jouw te zoeken. ik ging met de lift
maar, het ging veel te snel. ik was buiten adem van de schrik over hoe snel het ging. ik ben gewoon hooggevoelig voor snelle verplaatsing in hoogtegraden van de evenaar denk ik.
maar, normaal ben ik niet so moeilijk hoor Amadeu. meer makkelijk.

maar, omdat ik me onmogelijk kon verroeren ben ik weer naar beneden gegaan en mezelf tot kalmte gemaand en helpende gedachten bedacht. ik zette me een doel voor ogen (namelijk jou vinden) en concentreerde me daarop – schuifelde weer de lift in en in een mum van tijd was ik op het uitzichtpunt.

maar, toen ik als puntje bij het torenpaaltje kwam bleek dat vanaf dat punt de mensen slechts stippen zijn.
maar, ik kon onmogelijk jouw stipje ontwaren. trek de volgende keer iets wits aan sodat ik je goed kan zien Amadeu! op deze manier lijkt het wel of je je niet wilt laten vinden.
maar, dat begrijp ik niet helemaal.

maar, om mezelf te troosten ben ik wat gaan drinken in het restaurant daar.
maar, ik denk dat ik echt mezelf begin kwijt te raken. en mijn realiteitswaanzin – het restaurant leek namelijk te draaien.

maar, …

Lucretia

2 reacties

Opgeslagen onder 365

2 Reacties op “#365/134

  1. Nadia

    maar, ik denk niet dat het de eiffeltoren was, persoonlijk. maar goed, ik weet ook even niet wat dan wel. maar goed, ik ga nu even nog wat anders doen met mn kwartiertje internet.

    daag, Lucretia!

    • dat mag je denken Nadia. maar jij hebt hem denk ik ook nog niet gezien tijdens je bezoek in Duitsland of wel? (ik heb het over de toren, maar ook over Amadeu, ‘hem’ kan je dus op twee manieren lezen). misschien kom ik jou ook nog wel tegen en kan ik een paar woorden die ik niet begrijp aan je vragen te vertalan.
      daag Nadia

Geef een reactie

