#365/139

Amadeu?

ik keek vandaag naar het weerbericht van de mensen in Nederland. het weerbericht leek meer een slecht-nieuws-gesprek. ik had het niet durven brengen als ik erover ging, het lijkt wel herfst! in augustus nog wel. ik begrijp dat niet helemaal. het waait en het grijst (bedoelen ze dat met de vergrijzing van de samenleving?). grijnzend lijkt het weer de koele lucht en de grote wolken aan te sturen om de mensen in verwarring te brengen. ze kijken in hun agenda, op de klok, op de kalender en in hun hedendaagse mobiele units. is het echt augustus? vragen ze zich verbijsterd af – heb ik niet een stukje gemist en dat het dan nu opeens al een zachte winter is? (in hun hoofd beginnen de kerstklokken al zachtjes te luiden, maar ze weten niet waar de klepel hangt). ze vragen het zichzelf en elkaar wanhopig af – en aan. wat is er gebeurt met de zomer en de zon? waar zijn de hoge graden celsius, de hittegolven en de spetterende watergevechten?!

wintertenen, winterdips en winterslapen wisselen elkaar af – en aan. ik maak me zorgen om de mensen. de mensen van Nederland. misschien zijn wij straks de enige overlevenden van het volkje Amadeu, omdat wij net op tijd ontsnapt zijn – naar Berlijn. waar de zon altijd schijnt en de mensen elkaar nog groeten – ook al is het in een rare taal. ik denk dat Duitseland het nieuwe Nederland wordt. blijf je – hier – met mij – Amadeu?

Lucretia

2 reacties

Opgeslagen onder 365

2 Reacties op “#365/139

  1. Nadia

    Welja, toe maar weer. Hoezo landsverraad? Dan valt mijn Engelse keycord nog wel mee….

    Ik zou trouwens eerst Amadeu maar eens vinden… Kun je geen posters ophangen??

    Daag Lucretia! ❤

Geef een reactie

