#365/150

Amadeu,

ik moest verhuizen van de mensen omdat ik hier al so lang ben. ik had ook niet verwacht dat het so lang zou duren en so een hotel is best duur kan ik je vertellen. ik moest er zelfs een beetje van huilen dat ik mijn kamer zou moeten gaan missen en dat de mensen so ongevoelig tegen me deden. ze begrijpen gewoon niet mijn zoektocht en mijn dwalingen en ze begrijpen er gewoon helemaal niks van. ze zouden mijn brieven aan jou eens moeten lezen. dan zouden ze me vast en c-ker beter begrijpen, de mensen.

mijn nieuwe kamer is een verdieping lager, schuin links. ik denk dat ze iedereen naar beneden verhuizen so dat ze niet ver boven schoon hoeven maken nu de meeste vakantiemensen weer naar huis zijn. ik had geen zin naar beneden te lopen met al mijn spullen dus ik had een systeem bedacht. eerst had ik de afstand en de schuinstand van kamer tot kamer gemeten en toen had ik het gewicht van mijn bagage er in het kwadraat met wortel en al vanaf getrokken, voor het geval dat. ik maakte een touw en via de opening van het raam van de oude kamer ging die naar de nieuwe kamer en dan weer terug. een soort van lopende band, net als je bij vliegvelden en restaurants hebt. bij vliegvelden is het voor koffers, bij restaurants voor dienbladen. bij mijn lopende band past allebei erop. ik heb mijn bagage en wat spullen uit de oude kamer die ik anders teveel zou gaan missen getransformeerd en getransporteerd naar de nieuwe kamer. vanwege de schuinstand ging het heel snel en makkelijk. de mensen die het zagen begrepen me niet helemaal – dan zouden ze mijn brieven maar moeten lezen. mijn brieven aan jou Amadeu.

Lucretia

NB deze brief aan jou is geschreven vanuit mijn nieuwe kamer. ik moet nog erg wennen. tot morgen.

5 reacties

Opgeslagen onder 365

5 Reacties op “#365/150

  1. Spannen

    Eh… Denk niet dat Duitsers goed NL kunnen, over het algemeen… Dus dat brieven lezen wordt denk ik wel moeilijk… Geniaal systeem, trouwens!! En erg veel succes met wennen… Je bent maar al te welkom om weer terug te komen in NL, maar dat weet je wel…

  2. wie ben jij, Spannen? of is dat een pseudoniem? of schuilnaam? of… ik begrijp het niet helemaal. ben jij het soms Amadeu?

  3. Nadia

    Uh dit is een teleurstelling, ik ben het, Nadia. ik weet echt niet waarom wordpress zo raar doet, maar ik ben het dus gewoon. wat ook wel fijn is, want ik ben je trouwste fan… aawh ()=)

    Daag Lucretia (so reageer je wel op me trouwens ()=))

  4. Nadia

    nu ben ik het weer… misschien doet ie alleen zo op mn mobiel. moet maar es kijken of ik het kan oplossen. moeilijk, dit.

Geef een reactie

