#365/151

20110819-102639.jpg

Amadeu,

ik kon vannacht niet slapen. omdat ik heb gelogen. tegen jou – en de mensen.

dat verhuissysteem… eigenlijk was dat plagiaat. ik heb het niet zelf bedacht. nee, het is niet dat ik het heb gestolen van de vliegvelden of restaurants, van die lopende banden. nee, dat is het niet. dan zou het nog geïnspireerd kunnen zijn daarop, en wel zelf bedacht. nee. was het maar so.

ik voel me so stom! waarom moest ik dat nou weer zeggen, erger nog: schrijven! nu staat het zwart op wit. maar ik wil so, so, so! graag! dat je me briljant vind. en slim. en dat ben ik ook echt. dat beloof ik je. geloof je me?

… zucht …

eerlijkheid vind ik zeer belangrijk in een relatie. je moet al-les met elkaar kunnen delen, je moet al-tijd van de ander op aan kunnen. ik zal je in vervolg dus ook altijd de waarheid vertellen. niets anders dan de waarheid. Amadeu? ben je er nog? of ben je al afgehaakt vanwege de verschrikkelijke en vreselijke teleurstelling, teneinde raad vanwege de geveinsde slimheid en uitvindingrijkheid?

als je dit leest ben je er nog. als je er nog bent, dan het spijt me. als het me spijt, het spijt me… ik had het niet zelf bedacht… dat verhuizen zoveel makkelijker kon. al die trappen en deuren in de flats… veel beter kan je ten alle tijden altijd buitenom en van beneden naar boven werken vanwege de zwaartekracht en de weeromstuit. ik zag het eerder deze week, aan de overkant van de straat toen ik zat de staren in het vensterraam – en ik maakte er een foto van. hij zit bij deze brief, de foto. om mijn vorige liegbrief te rectiviceren. ik schaam me so… mijn idee is slechts slecht (of juist goed?) gestolen goed van de overburen.

Lucretia

NB overburen: als jullie dit lezen… wat een goed idee was het! ik wil jullie graag leren kennen en meer van jullie leren (en jullie van mij)

2 reacties

Opgeslagen onder 365

2 Reacties op “#365/151

  1. Nadia

    Ach meisje, dat geeft niet. Je kon het wel goed uitleggen en dat is ook wat waard!

    Liefs!

    ps: hoop dat ik nu geen Spannen meer heet. Heb er mn best voor gedaan…

Geef een reactie

