IK (de ~, het ~, een~) m/v

image

Amadeu,

ik heb so een hekel aan mensen die hun brief beginnen met IK. ik weet dat dat niet hoort dus ik begin altijd net gewoon met jouw naam Amadeu. het zou ook echt niet helemaal normaal zijn als ik brieven aan mezelf zou schrijven… ik begrijp wel dat er mensen zijn die dat doen. die zijn dan so vol van zichzelf en so op hun eigen navel gericht dat ze niks anders meer zien van wat er om zich heen gebeurt. die zijn zeg maar wereldvreemd. ik ben gelukkig niet so. ik ben juist gewoon van plan de halve wereld af te reizen op zoek naar jou! je maakt het me niet gemakkelijk maar voor jou ga ik over alle grenzen van mezelf en van de wereldkaart.

omdat je steeds niet terug schrijft wil ik een paar algemene dingen schrijven deze brief waar je wat van kan leren. ik begin met jou uit te leggen over IK. eerst over de IK. in België is dat een identiteitskaart. jij zou dat kunnen kennen als ID, dat zijn de eerste twee letters van dat woord, grappig hè. maar jij hebt een paspoort nodig gehad om so ver te reizen als jij doet. ik moet er nu ook een aanschaffen om jou te volgen. (o.ja. als je de eerste twee letters van paspoort neemt heb je PA maar dat is niet wat er meestal bedoeld wordt als mensen over hun PA praten, meestal bedoelen ze dan hun vader of VA).

het IK is wat in de psychologie en pedagogiek wordt beschreven als alles wat iemand die iemand maakt. ik vind jou ik heel goed gelukt Amadeu. so als jij is er gewoon niemand. so als ik is er gewoon ook niemand. dus wij passen heel goed bij elkaar, wanneer zie je dat nou Amadeu? ik ben het wachten gewoon soms so moe….———————————————————…o. ik was in slaap gevallen Amadeu. het spijt me dat er nu so een streep op deze brief staat maar ik ga niet opnieuw beginnen. je mag best weten dat er niet leuke dingen zijn aan so moe worden van wachten…

als laatste vertel ik je over een IK. een IK is een persoon zowel mannelijk als vrouwelijk – niet die persoon hoor maar ik bedoel dat een IK zowel mannelijk kan zijn als vrouwelijk. meestal is het so dat een mannelijke IK op zoek gaat naar een vrouwelijke IK – of andersom soals bij ons. als ze elkaar dan hebben gevonden en het klIKt, dan worden twee IK-en samen een WIJ.
begrijp je dat als ik het so zeg Amadeu? IK+IK=WIJ

Lucretia

1 reactie

Opgeslagen onder 365

Een Reactie op “IK (de ~, het ~, een~) m/v

Geef een reactie

